teisipäev, detsember 05, 2017

E. L. James "Grey" (detsember II)

576 lk
2015, Pilgrim
Et kõik kohe alustuseks ausalt kokku võtta, siis loe, mida ma 4,5 aastat tagasi arvasin raamatust "Viiskümmend halli varjundit".  Tunded on suht samad. Ausalt, ma ikka veel püüan aru saada, kuidas sellest loost selline kassahitt sai? Mida fännid selle juures fännavad?

Miks ma siis ikka lugesin? Nagu esimese osa arvustuses ütlesin, hakkas mind Christiani taust huvitama. Eelmisel nädalal jäid poes ette hirmsa allahindlusega "Viiekümne varjundi" kaks esimest filmi. Ostsin. Ülimalt pikk filmiõhtu oli... vaevarikkalt pikk... Aga selle tulemusena huvitas mind veel rohkem, et mis selle Christianiga siis varem toimunud oli. Ja siis jäi mulle ette suure allahindlusega see raamat.

Raamatu kirjeldus, et seekord räägitakse lugu läbi mehe vaatenurga, oli paljutõotav. Lootsin lõpuks kuulda kogu Christian Grey tausta. Lugedes pettusin aga iga leheküljega, sest sain aru, et "Grey" hõlmab vaid triloogia esimest osa "Viiskümmend halli varjundit". Ei mingit kogu lugu mehe vaatenurgast.

"Grey" oli punnitatud ning tehislikult pikaks venitatud. Palju kordusi. Eri kohtades olid mõtted ja reaktsioonid väga ühekülgsed. Isegi paljukiidetud seksistseenid olid minu arvates väga ühekülgsed.

Kuna ma ise kirjutan praegu ühte romaani mehe vaatenurgast, siis see oli samuti üks põhjus selle raamatu lugemiseks. Kahjuks sain aga vaid kogemuse sellest, kuidas naine ei suuda usutavalt mehe peas elada.

Viimane ving- sain selle raamatuga ka õppetunni, mida ise kõigile muudkui õpetan- kui võimalik, osta raamat kirjastusest, sest saad odavamalt! Olin hirmus õnnelik, et sain raamatu odavalt, aga kirjastus Pilgrim lehel on "Grey" veel odavam.

Ma nüüd püüan otsustada, et kuidas ma enda jaoks selle loo kokku tõmban- kas ootan viimast filmi või sirvin 3.osa läbi? Filmiga on see hea asi, et seal saab ise nii palju juurde mõelda, kui näitlejate pilke ja olekut vaadata. Raamatus on kõik sõnad kirjas, nii et pettumus jääb pettumuseks. Ilmselt just filmi-Grey näitlejatöö (või väljanägemine?) oli see, mis mind selle raamatuni tõigi.

Kui keegi aga teab valemit, mis selles raamatusarjas kõigi nende miljonite eksemplaride müügiedu kaasa tõi, siis palun mulle ka seda valemit! Ma ka hea meelega kirjutaks nii müüdud bestselleri.

***
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 14 raamatut.
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. 
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Kommentaare ei ole: