reede, detsember 01, 2017

D. Gabaldon "Kiil merevaigus" 1.osa (detsember I)

560 lk
2015, Varrak
Sari "Võõramaalane", II osa 1.raamat


Jätkan "Võõramaalase" sarjaga. Kohe algul vingun ära, et numberatsioon on küll kummaline- olid 1.osa, 2.osa ja siis saabus II osa, millel omakorda 1.raamat ja 2.raamat. Ja midagi läheb sealt edasi ka veel. Nii et raamatukogus mõtlesime koos raamatukoguhoidjaga tükk aega, et millist raamatut mul ikka järgmiseks nüüd vaja läheb.

Minu arvamust eelmistest osadest saad lugeda siit:
"Võõramaalane", 1.osa- olin vaimustunud!!!
"Võõramaalane", 2.osa - jäi minu jaoks vägivalla teemale kinni


Käesolev osa mulle taas meeldis. Lugesin seda küll augustist alates, aga seda lihtsalt tänu töödele ja tegemistele muudel rinnetel.

"Kiil merevaigus" 1.osa tutvustust saad kirjastus Varrak kodulehelt lugeda siit! 

Suurema osa ajast muretsesin sellepärast, et kuidas saab lõpplahendus nii lähedal olla, kui veel on nii mitu raamatut? Claire olukord andis ju kogu aeg otseselt märku, et tegevus saab toimuda veel vaid mõned kuud. Aga siis see lahenes.

Tunnistan, mul on need kuningad ja trooninõudlejad ja muud ajaloolised isikud juba ammu segi. Ja ma ei tunne sellest puudust ka, et ei viitsi ajalootabelites järge ajada. Usun, et ajalooteadlased loeksid raamatut teise pilguga. Mina naudin lugu.

Hämmastav on autori oskus nii pikalt ette planeerida. See, kuidas näiliselt väikesed asjad juhtuvad, mis peategelasi pikaks ajaks painama jäävad. Näiteks ühe peategelase Jamie lõbumajas nähtud juhtum, mis mõjutas mehe käitumist ühel mõõgavõitlusel raamatu lõpus. Alles siis, kui mõõgavõitlusest juttu oli, sain aru, et tegelikult jäi ka mulle kusagil alateadvuses küsimus, et mida see Jamie siis tookord nägi.. aga lugu läks nii sujuvalt edasi, et ma unustasin ära, et mul see küsimus oli.

See osa igatahes päästis uuesti "Võõramaalase" sarja saatuse minu lugemislaual ja mina loen edasi!


***
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 13 raamatut.
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. 
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Kommentaare ei ole: