teisipäev, märts 05, 2019

M. Peterson "Vihmatüdruk" (märts II)

79 lk
2019, Heli Kirjastus





Juba eelmisel aastal lubasin endale, et loen ja arvustan kõiki enda Heli Kirjastuse kirjastatud raamatuid. Loomulikult olen kõigi avaldatud teostega käsikirjana eelnevalt tutvunud, kuid enamasti ei loe ma siis kogu lugu leht lehelt järjest läbi, vaid erinevaid kohti. Valimiskampaania ajal läks aga nii palju ikkagi aega ja energiat poliitikale, et lugemine jäi tahaplaanile. Nüüd teen seda järjest tasa.

Nii jõudiski mu lugemislauale (töötoa nurgast kastist võtsin!) esimesena Margit Petersoni romantiline lühiromaan "Vihmatüdruk". See on Heli Kirjastuse hetkel viimane avaldatud raamat, sest ilmus alles veebruaris. Nii et täitsa tutikas. Kirjastamise protsess aga kestis selle raamatu puhul kuidagi eriti kaua.

Margiti teostes tegutsevad jätkuvalt inimesed meie keskelt. See on armastuse otsimise, leidmise, iseendaga hakkamasaamise lugu. Nagu ka mitmes Margiti varasemas teoses on siingi müstilised kokkusattumused. Seekord on tegemist nimemaagiaga.

Pärnumaalasena on vahva lugedes tuttavatesse kohtadesse sattuda. Pärnu Kuursaal on koht, kuhu ka minu teoste tegelased aegajalt Pärnus sattuvad. Näiteks noorteromaanis "Ütlemata sõnad". Ja ilmselt ka lühiromaanis, mida ma praegu alles kirjutan. See on lihtsalt selline mõnus koht. Huvitav, mitu uut külastajat Pärnu Kuursaal tänu minu ja Margiti raamatutele võiks saada? :)

Raamatu "Vihmatüdruk" lugemise ajal otsisin aga kohe üles ka Ergo Korp´i loo "Vastuseid tean". Ilmselt saab see lugu tänu Margiti raamatule palju uusi kuulamisi. Mina sellest artistist varem ei teanud, kuid tänu raamatule kuulasin ikka mitu järgmist lugu ka.

Üliarmas leid oli, et Margiti tegelane luges minu raamatut sarjast "Mõni õhtu romantikat". Ma küll teadsin sellest, et selline koht seal on, juba kirjutamise ajal. Kuid ise raamatust lugeda oli ikkagi armas.

Rääkimata ei saa jätta ka Margitile üdini tuttavast Lavassaarest ja selle raudteemuuseumist. Raamatu "Vihmatüdruk" kaanepilt juba vihjab, et ka sealses piirkonnas tegutsetakse.

Kaanepildi autor on imeline Jana Valge, kes ka minu ühe pooliku lasteraamatu pildid on joonistanud... ja kui ma edasi kirjutan, siis ilmselt ka edasi joonistab. Lisaks joonistas Jana Erika Salumäe raamatute pildid, mis on samuti väga mõnusad ja meeldivad lastele väga.

Nii et taaskord on Margit teosesse põiminud palju kohalikke tegemisi, kohti ja inimesi. Pärnumaalastele annab see lugemisel äratundmisrõõmu, kuid tegevus ei jää segakseks ka siis, kui neist kohtadest midagi ei tea.

Tänu nimemaagiaga mängimisele peab nimesid küll hoolega lugema, et ikka selge oleks, kes hetkel tegutseb.

"Vihmatüdruk" on mõnus kiirelt loetav lugu värskest armastusest, pettumustest, neist ülesaamisest, elust, surmast... ja kõige olulisem- edasielamisest!



***
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 16 raamatut.
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda meie vastavatud e-poes siin!
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Kommentaare ei ole: