laupäev, märts 23, 2019

U. Stark "Täitsapoiss" (märts IV)

38 lk
2008, Koolibri




Lõppude lõpuks on illustreerija ning toimetaja käes minu esimene päris lasteraamat. Põhimõtteliselt on minult ju väljas lasteraamat "Laste ilus elu maal", aga selle jaoks andsid oma lapsed nii palju materjali, et see nagu ei lähe arvesse. Aprillikuus jõuab aga kõigi huvilisteni minu lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks". See on ikka päris-päris lasteraamat.

See avas kuidagi mu lasteraamatute soone. Nüüd on neid minult järjest tulemas kohe pärist mitu. Ise lasteraamatute kirjutamine on üks põhjus, miks praegu on mu lugemiskavas ka rohkem lasteraamatuid. Teiseks ka see, et mu koolilapsed (10- ja 8-aastased poisid) peavad koolis raamatuid lugema ning ma püüan ennast kursis hoida, mida nad loevad ja mis võiks neid huvitada. Ojaa, ka kirjaniku peres tuleb tegeleda sellega, et lapsed ikka raamatute juurde jõuaks.

Just 8-aastasele raamatukogust raamatu otsimise käigus jäi mulle raamatukoguhoidja soovitusel kätte ka Ulf Starki raamat "Täitsapoiss".  See on rohkete piltidega mõnusa suurusega kirjas lugu poisist ja ta pahurast vanaisast. Ootamatult peab Ulf raamatus mehemoodi tööd rügama. Nimelt võtab vanaisa ta enda orjaks.

Juba see viimane lause ütleb, et raamatut tuleb lugeda mõnusa muheda olemisega. Tundub, et täpselt sellise olekuga on see ka kirja pandud. Külla tulnud taadu lisab loole veel soojust.

Ühelt poolt liigub tegevus hoogsalt edasi, teisalt ei juhtugi neil lehekülgedel midagi erilist. Aga lugu kulgeb kaasahaaravalt ja... no lihtsalt kuidagi kulgeb. Ma lastele pole seda raamatut lugenud, nii et nende reaktsiooni ei tea, kuid tundub, et see võiks küll neile sobida.


Sellest raamatust kirjutakse veel ka Pireti lugemispäevikus, lehel Head lasteraamatud ning Eesti Lastekirjanduse Keskus.  

***
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 16 raamatut.
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda meie vastavatud e-poes siin!
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.
Osaliselt saad meie raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

Kommentaare ei ole: