teisipäev, detsember 10, 2019

K. Moseley "Poiss, kes hiilib sisse mu magamistoa aknast" (detsember VII)

384 lk
2018, Pegasus

Raamatukogus sellele raamatule otsa vaadates mõtlesin pikalt, et kas olen seda lugenud või mitte. Pidin oma lugemisblogist järgi vaatama (vot, milleks lugemisblogi hea on!!!) ja ikka ei uskunud. Kaanepilt tundus lihtsalt nii tuttav. Esimesest leheküljest alates aga teadsin, et pole tõesti seda lugenud. Ju siis olen kaanepilti lihtsalt nii palju näinud ja raamat on meelde jäänud.

Oi, ma olin algul nii vaimustuses. Teatasin abikaasale tuttava lause: ,,Täna öösel ma ei maga!" Fakt on aga see, et kella 2 paiku kobisin voodisse ja üldse polnud kahju. Raamatu lõpetasin alles täna. See peaks ütlema kõik. Ehk see raamat kategooriast ,,Ma ei saanud seda raamatut ühe ööga läbi!"

Raamatu sisu kohta loe täpsemalt kirjastus Pegasus kodulehelt: ,,Poiss, kes hiilib sisse mu magamistoa aknast".

Umbes esimesed 100 lehekülge tegevus lendas. Vägivaldset lapsepõlve ei kirjeldatud nii palju, et hakkaks vastik, aga samas piisavalt, et saaksid aru, mis toimus. Liami pikalt varjus hoitud tunded hakkasid järjest avalduma mõnusalt, nauditavate hetkede kaudu. Amberi reaktsioonid olid loogilised, arvestades ta lapsepõlve ja endasse maetud tundeid.

Ja siis... nii jäigi!

Ehk et kõik hakkas kuidagi korduma. Liam ja Amber said kokku. Nende suhe oli kogu aeg õnnelik. Seda varjutasid mõned väikesed välised sündmused, aga ei mingeid erilisi tunnete kõikumisi, ega midagi, mis oleks kaalul. Selline pingevaba kulgemine.

Kirjutamise juures häiris mind kõige rohkem kordamine. Tegelane mõtles mingi lause ja siis järgmisel real ütles ta selle sama mõtte välja. Nagu tegelikult? Ma juba lugesin seda ühe korra ju.

Teiseks (aga see on ilmselt lihtsalt minu isiklik tunnetuslik küsimus) segas mind minevikus kirjutamine. Kui näen otseselt peategelase tundeid, siis mulle meeldib lugeda neid olevikus, mitte minevikus. Avastasin, et "tõlkisin" enda jaoks pidevalt lugu olevikku ümber.

Kolmandaks üleliigne ,,ma"-tamine. Juba mitmes raamat järjest, kus tahaksin pliiatsiga enamus ,,ma"-sid maha kraapida. Loodan väga, et minu raamatute toimetajad seda õigel hetkel teevad. 

Esimesed sada lehekülge ma piltlikult plaksutasin pidevalt käsi ja ootasin, et mida kõike siit veel tulla võib ja kuhu lugu areneda saab... aga seda ei juhtunud. Põhimõtteliselt võib rahule jääda sellega, kuidas lugu lõppes, aga see tundus kuidagi... kohustuslik. No et kui teema on selline, siis peab lõpp tulema selline.

Selline.. rahuldamata tunne on. Et ootad ja ootad, ärevus muudkui tõuseb ja tõuseb ja... siis nii jääbki.

Minu jaoks tõsine vastupanu tekitaja on muidugi nõrk naispeategelane. Selline, kelle hakkamasaamise võime sõltub sellest, kas üks konkreetne mees on tema kõrval. Algul ei tundunud Amber sellisena, kuid mida edasi, seda hullemaks sõltuvus Liamist muutus. Arvestades, millised üleelamised Amber oli endasse matnud ja polnud nendega tegelenud, oli tüdruku klammerdumine muidugi loogiline. Nii et kui muidu ebakindlad peategelased muutuvad teose lõpupoole tugevamaks, siis selles loos oli vastupidi. 

Ma kaaluksin tulevikus veel mõne Kristy Moseley raamatu lugemist, sest algus oli nii paljutõotav. Äkki ta mõnes järgmises raamatus panustas rohkem?

Seda lugedes tuli mul korduvalt meelde Stephen King´i õpetus, et kirjanikena õpime tihti rohkem raamatutest, milles meile midagi ei meeldi. Sellised raamatud õpetavad, mida ise teisiti teha. Varsti hakkan oma järgmise noorteraamatu ,,Mälestusteta suvi" mustandit üle vaatama, et raamat uue aasta algul lettidele jõuaks. Eks siis näha ole, kas ma õppisin, mida teisiti teha.

***
LEIA MU UUS LÜHIROMAAN ,,Valss Pärnu rannaliival" nüüd poodidest!!!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

Kommentaare ei ole: