pühapäev, juuli 26, 2020

A. Woltz ,,Sada tundi ööd" (juuli X)

264 lk
2018, Varrak
Asusin seda raamatut lugema ilma igasuguste ootuste ja eelneva infota.

Võluv osa oli minu jaoks see, et enamus tegevusest toimus New Yorgis. Nimelt just sinna põgenes 14-aastane hollandi tüdruk Emilia pärast seda, kui oli oma koolidirektorist isa kohta midagi hirmsat teada saanud.

Pidime selle suve perekondlikult New Yorgi lähedal veetma, mis tähendab, et retked sellesse suurlinna oleks ilmselt olnud igapäevased. Nüüd aga jäi see kõik ära. Aga kuna olin sellele eelneva aasta jooksul nii palju mõelnud, siis New Yorgist kuuldes läheb sees alati soojaks... või pigem tuleb väike kurbus kallale.

Kui sisu kallal norima hakata, siis esimese asjana on muidugi suur küsimärk, et kuidas üks laps nii lihtsalt USAsse sisse saab. Aga no loo jaoks oli seda vaja, nii et ilmselt pidi saama.

,,Sada tundi ööd" räägib päevadest, mil New Yorgi ümbruses möllas orkaan Sandy. Äkiline elu seiskumine on meil hiljuti kõigil läbi tehtud, nii et see oli pigem tuttav olukirjeldus, kui ekstreemne lugemiskogemus. Ilmselt oleks see orkaani ootamine ja teadmatuses elamine mõjunud rohkem kui meie enda elus oleks viimased kuud olnud rahulikumad. Raamatust tüdrukute orkaanile eelnevat toidupoe külastust lugedes tuli kohe meelde, kui märtsikuu teisel nädalal ise perele süüa ostmas käisin... tühjade lettide ees... koos teiste paanikas inimestega. Nii et inimeste tunded ja käitumine olid kindlasti hästi kirjeldatud.

Üldiselt oli aga tegemist suht pealiskaudse noortekaga. Kogu aeg ootasin, et millal nüüd väga põnevaks läheb või millal mingile elumuutvale järeldusele jõutakse. Pöörded aga toimusid kõik kuidagi muuseas ja rahulikult. Isegi armumise osast ei saanudki ma lõpuks aru, et kas ja kuidas ja kui palju. Vähemalt seda mõistsin, et milline poistest peale jäi. Hea seegi.

Lugeda oli mõnus, kuid lõpetamise järel jäi kuidagi segane tunne sisse, et lugu nagu ei jõudnudki kuhugi.



***
Minu uus noorteromaan ,,Mälestusteta suvi" 1.osa nüüd saadaval! Telli raamat SIIT!


Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 






Kommentaare ei ole: