pühapäev, juuli 19, 2020

S. Pärkson ,,Ämblike kool" (juuli VII)

118 lk
2009, Ilo
See oli küll nüüd igavesti vahva lasteraamat, mis sai kiiresti kogu meie pere lemmikuks.

Ämblikupoiss Tsenko ja ta sõbrad käivad koolis ning teevad muid igapäevaseid tegemisi. Nendega juhtub toredaid äpardusi ja samas on ka kordaminekuid. Raamatus on mõned põhilised peategelased ja kõrvaltegelased on tihti ,,patsidega ümblikutüdruk" või ,,prillidega ämblikupoiss". Nii ei ole lugejat erinevate tegelastega kindlasti mitte ülekoormatud.

,,Ämblike kool" koosneb lühilugudest. Igal lool on oma moraal. Ülimalt vahva on aga see, et lugu ei tundu kuidagi moraalilugemisena. Samas näitab lugu väga lihtsalt lastele seda, mida öelda ja õpetada tahetakse. Ehk et minu lapsed vanuses 6-11 said ilusti edastatavast mõttest aru, kuid ei pidanud seda tühjaks näpuga viibutamiseks.

Väga positiivne oli ka see, et läbitud oli väga palju erinevaid teemasid, millega lapsed oma elus kokku võivad puutuda. Ja kuigi tegelasteks olid ämblikulapsed, siis kindlasti saavad paljud lapsed ennast nende lugudega samastada. Näiteks uude kohta kolimine, koolis hakkamasaamine, teineteisest erinemine ja isegi see, kuidas suhtutakse õpetaja ametisse ja kuidas õpetaja ennast koolis tunneb.

Positiivne on ka, et selle raamatu lugemise järel meeldivad ämblikud lastele rohkem. Meie pere pesamuna lemmikud on praegu ämblik Lucase multikad, kus ka ämblik on tore. Selle raamatuga läheb väga hästi kokku. Vahva, et peategelaseks on mõni teine loom, kui klassikaliselt. 

Meie pere kiidab selle lasteraamatu igatahes ühehäälselt heaks ning julgeme soovitada.


***
Minu uus noorteromaan ,,Mälestusteta suvi" 1.osa nüüd saadaval! Telli raamat SIIT!


Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 






Kommentaare ei ole: