teisipäev, aprill 23, 2024

D . R. de Vries "Tiigrisaar" (aprill VII)

190 lk

2016a, Verb

Seekord seisin raamatukogus ja mõtlesin: "Kuidas inimesed kogu sellest raamatukuhjast PÄRISELT head raamatud üles leiavad?" Küsisin raamatukoguhoidjalt ka. Ta ütles, et ühe asjana vaatavad inimesed uusi raamatuid või küsivad ka soovitusi. Küsisin siis oma valiku kohta, et kas valisin head raamatud ... Pika jutu mõte - raamatukogus on niiiiii palju häid raamatuid, millest ma mitte midagi ei tea. Ma kõnnin neist mööda ja ise ka ei tea ...

No ühe valisin ikka välja ka. 

Noorteraamatute riiuleid käin läbi ikka regulaarselt. Millegi pärast tundub, et seda raamatut ma pole enne näinud. Tagakaane tekst haaras koheselt: 13-aastane poiss, kelle vanemad on hiljuti lahutanud ning kes tunneb, et on selles süüdi ja püüab kõigest väest ema enesetunnet tõsta. Lahutamise mõju teismelistele on teatavasti teema, mida oma kodus viimaste aastate jooksul mitmehäälselt katsetanud olen, nii et tundus väga huvitav. 

Kahe mõttega öeldes on raamatu teemad lahutuse keskel elava teismelise elu ja tunded ning reis Indiasse. Poiss ja ta ema nimelt sõidavad reisile Indiasse ning selles on lool päris suur roll. Kuna ma ise pole Indias käinud, siis selles osas oli mul põnev ning ühtegi protesti, et midagi oleks valesti kirjeldatud, mul pole. Võimalik, et need, kes Indiast rohkem teavad, tahaksid sel teemal midagi kommenteerida. 

Lugu on räägitud läbi 13-aastase poisi silmade, mõtete ja tunnete. Minu 13-aastasest oli see küll kindlasti erinev, kuid üldiselt oli täiesti usutav. Poisi eesmärgiks on näha tiigreid. See ongi põhjus, miks pikk retk ette võetakse. 

Retke käigus avastavad nii ema kui poeg enda ja omavahelise suhte ja olude kohta uusi asju, kuid need pole otseselt need, mida otsima mingi. Oluline õppetund: silmi lahti hoides võime leida midagi, mida pole otsinud, aga see ei pruugi otsitust halvem olla. 

Lahutamisega seotud segadusest ning tumedatest toonidest hoolimata on see raamat täiesti helge lugemine. Igav ei hakanud korrakski ning tempo püsis kogu aeg. 

Ma ei tea, kuidas noortel oleks seda lugeda, kuid lahutamise ning teismelistega tegelevatele täiskasvanutele julgen küll raamatut soovitada, sest mõnegi mõtlemiskoha enda käitumise mõjude osas saab küll. 

***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: