esmaspäev, aprill 29, 2024

K. Mazetti "Kummitused ja spioonid" (aprill X)

166 lk 

2014a, Tänapäev

Rootsi lasteraamat 9-12- aastastest lastest, kes veedavad suvevaheaja oma tädi juures, keda nad pole aastaid näinud. Lapsed on omavahel nõod ja nad pole ka teineteist näinud. 

Raamatu kõige lummavam osa minu jaoks oli loodus. Millegi pärast tuli kogu aeg meelde Lindgreni Tjorven. Äkki ma olen lihtsalt liiga vähe Rootsi autorite lasteraamatuid lugenud ja seepärast polnud kedagi teist, kellega seostada. Igal juhul tahaks nüüd ise ka ruttu-ruttu uuesti Rootsi loodusesse minna. Seda pisikut minus see raamat kindlasti hõõguma susis. 

Laste tädi on kunstnik ning elab üksinda ühel pisikesel saarel. Nagu pealkiri ütleb, siis on neil kambakesi korduvalt tunne, et saarele on siginenud kummitused või spioonid või vargad või ... no seal on igasuguseid teooriaid. Lõpplahendus oli väga kõnetav ning meeldis mulle väga. Käsitleti väga olulist teemat, mis pole üldse eelnimetatutega seotud. 

Üldiselt mul aga lugedes väga põnev ei olnud (ja ma ei võrdle seda enda kui täiskasvanuga, vaid ikka teiste lasteraamatute lugemise kogemusega). Tegelased said vihjeid ja uusi märke toimuvast, aga ... see kõik oli kuidagi aeglane, korduv ja ei tekitanud väga pinget. Selline rahulik põhjamaine tiksumine, aga ... lihtsalt polnud kaasahaarav. 

Seega oligi nii, et nagu oli ja nagu ei olnud ka. Järgmist osa ma praegu küll lugema ei hakka, kuid ilmselt püüan esimese mõnele oma lapsele kätte sokutada ja vaatan, millised emotsioonid sealt tulevad.   

***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: