laupäev, aprill 11, 2020

J. Cronin "Teekond" 1.raamat (aprill II)

572 lk
2011, Varrak

See raamat oli nagu vampiir- sa tead, et see on ohtlik ja pead eemale hoidma... aga no lihtsalt ei suuda. Milline saaks olla muu selgitus sellele, et oma arust normaalne inimene loeb praegu raamatut, milles on inimese enda tõttu maailma pääsenud ohtlik viirus, mis kaotab kogu senise tsivilisatsiooni. Allesjäänud inimesed peavad elama koloonias, kus on pidevalt ohustatud viirusest nakatunud tegelastest, kes väljapool koloonia müüre luusivad.

Jah, meil veel keegi müüride vahel ei ela... aga no seal raamatus läks ka mõnisada lehekülge, enne kui selleni jõuti. 

Raamatu ,,Teekond" sisu kohta saad pikemalt lugeda kirjastus Varrak kodulehelt siin: ,,Teekond".

No igatahes päris mitmes kohas oli tunne, et miks, miks, miks ma praegu seda loen... Igal muul ajal oleks see ilmselt olnud järjekordne väljamõeldis. Praegu lugedes oleme aga kõik kogenud, kuidas ongi nii, et ootamatult mingist ühest kohast alguse saanud viirus mõjutab kogu maailma.

Raamat oli väga hea. Mulle nii väga meeldis Cronini stiil. Esimesed 200 lehekülge olid küll pigem sissejuhatus. Umbes sinna kahesajanda leheküljeni jõudes hakkas vahepeal ka tüdimus tulema, sest kõik tegelased, kellega ma vähegi tuttavaks sain, surid kogu aeg ära. Ja iga kord hakkas nagu uus lugu pihta.

Mõne aja pärast sain aru, et see ongi just see võte, mis mind tohutult selle raamatu külge köidab. Autor rääkis loo ära. Tekkis veidi tunne, et ma nagu kõigest ei saanud aru... ja siis mõne aja pärast rääkis ta varem kuuldu taustaloo ilusti lahti. Nii et lõpuks ei jäänud ühtegi küsimust, sest kõik taustad olid kogu aeg ilusti selgitatud.

Väsitavaks muutus küll ülitihe tegelaste muutumine. Kui mõelda, et juba esimese raamatu lõpuks on päris pikk ajaperiood läbitud, siis muidugi on mõistetav, et tavalised inimesed poleks seda perioodi elus püsinud. Aga isegi väiksemate perioodide jooksul surevad ja vahetuvad tegelased ikka väga kiiresti. Tundus, et tegelased said surma just siis, kui autor oli nende taustaloo laiali laotanud, nii et just hakkas mingi side tekkima.

Praegu jäi küll sisse mõnus surin, et tahaks teada, mis edasi saab. Nii et järgmisel nädalal lähen ilmselt järgmise osa jahile. Valisin 3 selle sarja raamatut endale Raamatuvahetusest. Lugesin, et tegu on triloogiaga, nii et olin üliõnnelik, et sain kõik 3 osa korraga kätte. Pakki avades mõistsin aga, et need 3 osa on kõik omakorda veel kaheks jagatud, nii et eesti keeles on tegelikult sellest triloogiast ilmunud kokku 6 raamatut. Seega kodus on mul 1. 5. ja 6.raamat.


***
LEIA MU UUS LÜHIROMAAN ,,Valss Pärnu rannaliival" nüüd poodidest!!!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 


Kommentaare ei ole: