teisipäev, aprill 21, 2020

S. Laidla ,,Raamatukogunõid Rosaalie" (aprill VI)

136 lk
2008, Tänapäev

Koduõpetamise käigus lugesin 4.klassi lapse eesti keele töövihikut. Seal oli ülesanne raamatukogunõid Rosaalie kohta. Siiri Laidla teostest olen korduvalt kuulnud, aga ise varem lugenud vaid ühte käsikirja. See küll meeldis. Nüüd siis teadsin, et põnevana tunduv lugu raamatukogunõiast tuleb ette võtta. 

Raamatu pikemat sisukirjeldust saad lugeda kirjastus Tänapäev lehelt: Raamatukogunõid Rosaalie.

Raamat vastas täiesti ootustele. Põnev, muhe ja õpetik samaaegselt. Sisu oli küll tegelikult hoopis teistsugune kui ootasin. Nimelt eeldasin, et lubatud raamatutegelaste vahetamine toimub suure maagia käigus. Tegelikult on Rosaalie suht tavaline inimene ning kasutab maagiat vaid äärmisel juhul. Pigem on oluline tema oskus maailma teisiti näha. Vahva on Rosaalie oskus küsida, et miks peab asju NII tegema. Jah, mõned reeglid peavad püsima, kuid tihtilugu järgime samu mustreid lihtsalt sellepärast, et keegi kuskil kunagi ütles, et asjad käivad nii. 

Imeline avastus oli rikkalik ja ilus eesti keel. Kui Ilmar Tomuski raamatuid lugema asudes tean alati, et tulemas on keeleline nauding, siis nüüd tean, et Siiri Laidla raamatutega on sama. Kasutatud on rikkalikku sõnavara. Kindlasti on mõningaid sõnu, mida lapsed ei tea, sest igapäevaselt neid tihti ei kasutata. Samas on need jätkuvalt olemas ja tänapäevased. Lihtsalt me ei sattu igapäevaselt olukordadesse, kus neid sõnu vaja oleks. 

Õpetlik on metsa eksimise korral käitumise teema. Eriti praegusel ajal, kui lapsed loodetavasti koolipingi asemel looduses müttavad. Eks ole ju koroonapuhkus hea aeg, et paberil õpitud loodusteadmisi praktikas rakendada.  

Looduslähedust ning päriselt elamist on raamatus tunda iga nurga peal. Ja mitte noomivalt, vaid autor viskab ette teemasid ja olukordi, mis lihtsalt teeb arvutist ja telekast eemal elamise põnevaks. Lisaks korduvad viited erinevatele lasteraamatutele.

Oi, ja kuidas mulle meeldivad need sügelussitikad, kes ei lase TV ja arvuti taha jääda, vaid suunavad inimese raamatukogust laenutatud raamatut lugema. 

Väga meeldis mulle ka klassika elustamine. Ehk et raamatu ,,Nukitsamees" (mis minu jaoks lapsepõlves oli suuremas osas küll üks hirmus film, kuigi laulud olid ilusad) tegelased olid tänasesse päeva üle toodud ja neil oli selles loos oluline roll. 

Igati vahva lasteraamat, mida võivad julgelt ka täiskasvanud lugeda.



***
Uus noorteromaan ,,Mälestusteta suvi" 1.osa varsti ilmumas! Ettetellimine käib SIIN!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 


Kommentaare ei ole: