teisipäev, aprill 28, 2020

R. Lippincott ,,Kolm sammu sinuni" (aprill IX)

240 lk
2019, Rahva Raamat AS
Tuli ära!

Lugemise väljakutse grupis on teema: seda raamatut lugedes ma nutsin ja naersin... ja tahtsin kirjanikku kallistada. Tundus juba täitsa võimatu sellist raamatut leida. Viimaste lugemikogemustega tundus, et ma olen kõik väga head raamatud juba ära lugenud ja on jäänud vaid sellised, mis põhimõtteliselt meeldivad...

Ja siis hakkasin uurima eelmisel aastal ilmunud noortekate kohta. Raamatut ,,Kolm sammu sinuni" kiideti. Juba algul tundus, et see on ,,Süü on tähtedel" sarnane. Mulle meeldib, kui raamatute abil mõistetakse meist väga erinevalt elavate inimeste elu.... aga tegelikult mulle ei meeldi haigustest lugeda. Elan sellesse väga sisse. Eelistan probleemidega tegeleda siis, kui need on käes, mitte kogu aeg elus kõigeks valmis olla.

,,Kolm sammu sinuni" haaras mind aga esimesest leheküljest. Mõne lehekülje järel teadsin, et see on raamat kategooriast ,,kui sa seda õhtul alustad, siis magama enne ei saa, kui raamat on läbi". No istusingi kella 4ni üleval. Õnneks algas täna lastel esimene zoomi tund alles kell 10, nii et võisin rahulikult tavapärasest tund aega kauem magada.

Raamatu sisu kohta saad pikemalt lugeda siit: ,,Kolm sammu sinuni".

Loomulikult meeldis mulle naispeategelane Stella. Enesekindel. Isegi haigena pigem teisi toetav. Ei mingit enesehaletsust. Kui, siis natukene. Mitte, et ma arvaks, et oma tundeid peab peitma, aga temas näidati mulle, et haigusest hoolimata on võimalik elada. Näiteks lõi ta äpi, mis aitas keeruliste haiguste puhul ravimite võtmist ja muid protseduure meeles pidada. Ehk siis suunas oma haigusest saadud kogemuse teiste aitamisse. Muidugi tuli loo käigus välja, et ka temal on endasse peidetud valud, mis mingil hetkel ta käitumist suunavad. Nendest ülesaamiseks tuleb haavad korraks lahti käristada, et need saaks korralikult paranema hakata.

Vastaspooleks Will (jaa, kohe seostus raamatuga ,,Mina enne sind"). Kuigi Willi ema panustab poisi ravimisse palju raha, ei ole millestki kasu. Nii on Will kõige suhtes protestimeelne. Oma hirme peidab pidevasse vaimutsemisse (vaimukas olemisse) ning kõigi reeglite vastu võitlemisse. Loo käigus näeme temagi käitumise taha. Lisaks ta suhe emaga, mis samuti loo käigus muutub.

Jõuame armastuseni...

Jaa, selles loos oli rohkem tundeid ja särinaid, kui enamuses raamatutes, kus seksi leiab igalt leheküljelt. Stella ja Will puutusid mõned korrad (kinnastatud kätega!) kokku ja jääl põrkasid ka mõne korra kokku... Need olid põhimõtteliselt kogu puudutused! Aga nii palju elektrit ja tundeid... millestki loobumist armastuse tõttu...

Stella ja Willi vastandlikud suhtumised ja mõlema omamoodi enesekindlad isiksused tekitavad palju olukordi, mis naerma ajavad. Teineteise kiusamine käib päris tükk aega ning see on mõnusalt humoorikas.

Poole raamatu pealt sain aru, et sellest loost on ka film (kuigi see on tegelikult kirjas ka raamatu esikaanel). Nii vaatasin vahepeal ära parimad osad filmist ning lõpuosas niiii palju enam nutma ei pidanud. Videoid vaadates sai pisarad juba valatud. Aga magusvaluskurb oli ikkagi.

Tagantjärgi sain aru, et ilmselt teeb teose lennukaks just see, et tegelikult kirjutati filmi stsenaarium enne valmis ning alles selle põhjal hakkas kirjanik romaani kirjutama. Lugeda on ülimõnus. Kõik on selge. Üleliigset teksti ja tegevust ei ole. Samas on mõnus pinge kogu aeg peal.

Kogu selle pisarate jutu peale olgu öeldud, et pärast lugemist jäi sisse mõnus tunne. Mitte ülirõõmus, aga kuidagi peaaegu rahulolev. Veidi küll segaduses, aga ikkagi hea.

Nii et ülimalt mõnus lugemiselamus, mida oleks tahtnud pikemalt nautida... ja samas polnud võimalik, sest lihtsalt tahtsin kogu loo korraga kätte saada ja ei jõudnud oodata.

Soovitan soojalt!

Ise püüan nüüd kusagilt filmi üles leida ja ära vaadata. On, mida oodata! 

***
Uus noorteromaan ,,Mälestusteta suvi" 1.osa varsti ilmumas! Ettetellimine käib SIIN!


Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 



Kommentaare ei ole: