neljapäev, august 12, 2021

J. Banville "Meri" (august VII)

 177 lk

2006, Pegasus

Banville ilmselgelt armastab sõnu. Lugu räägib paralleelselt Maxist pärast tema naise surma ning 50 aasta tagustest sündmustest mehe lapsepõlves. Minu jaoks oli tegemist hulpimisega mineviku ja oleviku vahel. Sellise väga sõnaderohke hulpimisega. Lihtsaid teemasid ja vaateid ja olukordi on autor väga pikalt ja eriviisiliselt kirjeldanud. 

Ausalt öeldes  haaras lugu mind endasse umbes 20 lehekülge enne lõppu. Siis torkas miski sisemuses ja hakaksin tähelepanelikumalt lugema. Kuni hetkeni, mil lisaks eelnevatele kohati kummalisena tunduatele seksuaalsetele olukordadele lisandus lause, et Maxi ja tema abikaasa abielus oli erinevaid häid asju, aga ka rusikaid ... Loodan, et sain sellest lausest valesti aru. 

Igatahes vahepealset osa Maxi elus ei näidatudki. Oli lapsepõlv ning olevik. Ühesugune liikumine kaotuse poole mõlemal perioodil. Minu jaoks kuidagi tuim ja leplik, lihtsalt kulgemine. Selline tunne mulle kogu raamatus ka peale lugemist jäi.

***

Sel aastal ilmub sarjas "Mõni õhtu romantikat" päris mitu raamatut. Ettetellimisel alati soodsam. Enda raamatu saad TELLIDA siit!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud rohkem kui 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 




 

Kommentaare ei ole: