pühapäev, märts 14, 2021

M. Laurik "Mina olen surm" (märts IV)

 224 lk

2016, Tänapäev

Distantsõpe algas. Järelikult käisin koos lastega taas raamatukogus rüüsteretkel, et see aeg ikka taas normaalselt üle elada. 

"Mina olen surm" on noorteraamat, mille peategelane Roomet on veidi teistsugune- ta näeb iga inimese pea kohal liivakella, mis näitab, kui kaua inimesel veel elada on. Lugu läks väga põnevalt käima. Tahtsin üha rohkem teada ning väga põnev oli vaadata, kuidas autor loo üles oli ehitanud. 

Loomulikult tõi selline elukogemus Roometile väikeses Lihulas elades kaasa suured jamad. Nii läks poiss gümnaasiumisse Viljandisse. Algul kuulujutud sinna järgi ei jõudnud, nii et poiss sai mõnda aega täitsa tavalise noore elu nautida. Sealhulgas ka armumist. 

"Mina olen surm" algus oli paljutõotav ja ma nii tahtsin, et see lugu mulle lõpuni meeldiks. Kusjuures ... ei tea, kas seda võib tunnistada, aga ma küll sellist lugu müstika valdkonda ei liigitaks. Tegelikult me ju keegi ei tea, milliseid inimesi meie keskel praegugi liigub. See ei tee neid olematuks, et meie neist ei tea.

Ühel hetkel tundsin, et lugu ei liigu edasi. Jah, olid sündmused ja mitmed peaaegu või täitsa kriitilised juhtumid, aga see kõik oli ikkagi kuidagi väga ettevaatlik. Minu jaoks jäid väljamõeldud ägeda maailma  (Roometi võimete) võimalused kasutamata. Kuidagi väga turvaline oli kõik. 

Roomet oli väga tasakaalukas ja kuidagi musterpoiss. Hoolimata oma rasketest kogemustest eelmises koolis. See, et loo peategelaseks oli poiss, oli minu jaoks muidugi suur pluss. Samas aga jäi Roometi kõne ning mõtlemine minu jaoks korduvalt liiga vanainimeselikuks. Tädi Salme (vist?) ütles ka korra talle, et ta on nagu vanainimene. 

Kokkuvõtlikult oli ühelt poolt täitsa põnev lugu, kuid rahulik ja eriliselt tormiliste kohtadeta. 

***

Minu uue noorteromaani ,,Mälestusteta suvi" 1.osa viimased raamatud on poodides! 
Telli raamat SIIT!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud rohkem kui 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".

 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 



Kommentaare ei ole: