reede, märts 19, 2021

M. Raet "Valu tühi veetlus" (märts VIII)

 189 lk

2018, Tänapäev

Ma pole ammu ühtegi raamatut lõpetades nii õnnetu olnud. 

"Valu tühi veetlus" jäi näppu, kui uue eriolukorra algul raamatukogust kõik ammugi ahvatlenud raamatud kaasa haarasin. Seda raamatut olen küll korduvalt vaadanud, kuid kaanepilt kuidagi lükkas eemale. Seekord siis sai otsustavaks lihtsalt, et see on noorteraamat. 

Esimese peatüki järel hõõrusin rahulolevalt käsi. Üles kerkisid nii mitmed põnevad teemad. Tundus, et siit tuleb üks parim noortekas, mida olen viimasel ajal lugenud. 

No ja siis hakkas see juhtuma- vastused jõudsid minuni ootamatult, igas teises lauses oli võõrsõnu (millest jaaa, mõndagi ma ei teadnudki.... häbi? Või mitte?), seletamatu pidev inglisekeelse slängi kasutamine, suht hüplik teemade käsitlemine. 

Tundsin pidevalt, et ma olen kusagilt midagi lugemata jätnud, sest ei saanud aru, et kuidas me nüüd siis siia jõudsime. Uude kooli minek, suurema õe seatud ootustele vastamine, enesevigastamine, segased tuhted noorte vahel, enda tulevik- kõik need teemad olid kuidagi olemas, aga samas ei olnud ka. Nii et viimastel lehekülgedel vaatasin paaniliselt, et raamat saab läbi, aga mina oma ootustega ripun ikka veel õhus. 

Äkki mulle meeldivad nämmutamised? 

Aga no näiteks see Lukase-Anetti-Henri teema - no see kõrvakiil tuli minu jaoks ikka nii laest kui laest. 

Autor on aga mõnusalt kirjutanud. Nii et korduvast segadusest hoolimata lugesin ikka muudkui hooga edasi. Kindlasti võtan edaspidigi mõne tema raamatu kätte.  

Kaanepilt ajas ka segadusse. See oli üks põhjus, miks korduvalt selle raamatu riiulile olen jätnud. Need noored seal kaanel ei tundu väga koolilapsed. Pärast lugemist ei mõtle ma ka välja, et kes need võiks olla ning kuidas selline stseen raamatus toimunuga seotud on.

Seega oli minu jaoks algus ülimalt mõnus ja lootused suured, aga raamatut lõpetades jäi sisse segadus ja vastamata küsimused. 

***

Sel aastal ilmub sarjas "Mõni õhtu romantikat" 12 raamatut. Ettetellimisel alati soodsam. Enda raamatu saad TELLIDA siit!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud rohkem kui 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad". Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 



Kommentaare ei ole: