pühapäev, detsember 31, 2023

A. Lindgren "Vahtramäe Emil" (detsember X)

335 lk

1993, Tiritamm



Selle lugemisaasta lõpetab siis raamat, mida lugesin ilmselt kõige kauem, sest me lugesime seda õhuti koos väiksemate lastega õhtujuttudeks. 

"Vahtramäe Emili" raamatus on tegelikult koos mitu Emili raamatut, nii et ... see oli päris palju Emili juhtumeid selle poole aasta jooksul. Suuremate lastega oleme Lindgreni teostega ka varem tutvunud, kuid väiksemate jaoks on see vist suht esimene teadlik kokkupuude nende vahvate ja isepäisete tegelastega. 

Vahva on ka see, et meil on käes 1993.aasta raamat ehk siis laste jaoks enne-nendeaegne-raamat, aga raamatu versioon, mida "emme luges, kui koolis käis".

Emili krutskid ja planeerimatute tagajärgedega heateod ilmselt ümberjutustamist ei vaja. Laste jaoks oli palju naljakaid kohti, mõnedki aga vajasid selgitamist. Tegelikult ei pidanud ma lugedes üldse nii palju sõnu asendama, ega "tõlkima" kui enda mäletamist mööda varem lastele Lindgrenit lugedes tegin. 

Selle raamatu põhjal võin öelda, et minu 9- ja 5-aastane tahavad igatahes ka edaspidi Lindgreni teoseid kuulda/lugeda, sest Emili lood on küll kaasahaaravad olnud. 

Nagu öeldud, sellega on siis ka lugemisaasta lõppenud! Kõigi minu lugemisaastate kokkuvõtteid saad lugeda siit: Heli lugemisaastate kokkuvõtted! 

Toredaid lugemiselamusi meile kõigile ka järgmisel aastal! 

***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: