reede, detsember 15, 2023

M. Keränen "Küttepuuvargad" (detsember V)

119 lk

2015, Keropää

Kuna mul on lähiajal plaanis enda järgmine lasteraamat lõpuni kirjutada, siis jõuab ka lugemislauale lähiajal rohkem lasteraamatuid. Ikka selleks, et ennast õigele lainele viia. 

Mika Keränen on üks populaarsemaid lastekirjanikke, nii et tema raamatud on alati hea valik. Minu valik oli ka seetõttu, et see raamat oli kodus riiulis ilusti olemas. 

Tegelikult on "Küttepuuvargad" Salaselts Ramsu juhtumite seitsmes raamat. Umbes kümme aastat tagasi olen lugenud sama sarja neljandat raamatut "Salapärane lillenäppaja"

Nagu tookord, siis ka selle raamatu puhul tundsin, et pole vahet, mis järjekorras neid raamatuid lugeda. Autor selgitab piisavalt hästi, kes on kes ja kuidas nad kellegagi seotud on jne, nii et pole üldse tunnet, et eelmisi raamatuid pole lugenud. Ilmselt oleks järjest lugedes küll teine kogemus, aga kuna ma seda ei tea, siis minu jaoks oli kõik hästi. 

Supilinn tundub Tartus üks segane koht olevat. Taaskord on liikvel vargad ning noortel detektiividel tuleb süüdlased leida. Muidugi nad seda ka teevad. 

Selle teekonna sisse mahub aga lumesõda, küpsetamine, koolitööd ja muud sellised laste igapäevased tegemised. 

Supilinna-hariduse saab lugeja ka. Raamatu sisekaantel on Supilinna kaart. Guugeldasin. Jah, päriselt ongi Tartus sellised tänavad olemas. Nii et raamatusõbrad saavad hiljem mõnusalt päris sündmuskohtades ekskursiooni ka teha. 

Vahva oli ka laste kohtumine Contraga. Selline raamatu tegelaste ja reaalsuse vahepealne kohtumine. Silma ja meelde jäi küll. 

Mul läheb raamat nüüd ilusti laste lugemislauale edasi (või tagasi). Soovitan soojalt. 

***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: