esmaspäev, detsember 25, 2023

G. Heyer "Tants neljale paarile" (detsember IX)

376 lk 

2014, Ajakirjade Kirjastus

Mõtlesin siis ka ajaloolistele armastusromaanidele võimaluse anda. Tahtsin öelda, et see mu esimene katsetus. Siis tuli aga meelde, et ise ju alles kirjastasin "Sanditoni". Peale selle olen aastakümneid (!!!) olnud üks nendest, kelle jõulauseks on Scarlett O´Hara: "Ma mõtlen sellele homme!" Ehk et "Tuulest viidud" on mu lemmikute seas olnud ikka väga pikka aega (hmm, peaks selle äkki nüüd uuesti läbi lugema). 

Eelnimetatud on aga ikkagi kuidagi teistsugused ajaloolised armastusromaanid. "Tants neljale paarile" liigitub minu jaoks siiski nende nö kergemate lugude hulka. 

Selliste raamatute lugemise võlu on alati mõistmine, millise tähtsusega on asjad, mille pärast muretseme. Igal ajastul ikka omad mured ja probleemid. Hea on mõista, kui paljusid me tekitame ise enda ettekirjutuste ja piirangutega ning kuidas uuel ajal eelnevad piirangud võivad täiesti tobedad tunduda. 

"Tants neljale paarile" oluliseks teemaks on abikaasa leidmine. Lükke selleks annab tujukas vanahärra, kes lubab kogu oma varanduse anda tüdrukule, kelle eestkostjaks ta on, kui tüdruk abiellub ühega mehe noorematest nõbudest. Selle ümber tants lahti lähebki. 

Lihtne ja huvitav lugemine, kuna ma selliseid raamatuid väga pole lugenud. Kindlasti aga ei tekitanud sellist kaasaelamist, ega emotsioone, nagu näiteks "Sanditon". Võimalik, et mingil hetkel võtan vahelduseks veel selliseid raamatuid kätte, kuid väga suurt elamust jah ei pakkunud. 

***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: