pühapäev, detsember 31, 2023

Lugemisaasta 2023

See oli siis aasta, kui ma saavutasin küll oma lugemiseesmärgi, aga ... enne seda ma vähendasin seda kaks korda. Aasta algul seadsin eesmärgiks lugeda 75 raamatut aastas. Siis kuulasin ühel hetkel Rahareede saadet, mille järel otsustasin, et ma võin küll ise oma eesmärke muuta, kui tuleb välja, et need muutunud elukorralduses enam mu eesmärke ei teeni, no ja ... siis ma muutsingi. 

Lisaks teavitas õde Karin, et kui loen üle 60 raamatu, siis igal juhul loen rohkem kui keskmine eestlane. Uuringute andmel loeb keskmine eestlane nimelt 10 raamatut aastas. Ja ta jagas minuga veel mõtet, et lugejad on kõik, kes loevad. Vahet pole, mitu raamatut! Lihtsalt loevad! 

Tänaseks päevaks oli minu käesoleva aasta eesmärgiks siis 69 raamatut ja need ma ka täitsin.  

Jätkuvalt usun, et eriti kirjanikuna on minu jaoks oluline läbi käia võimalikult palju raamatuid, et teada, mida ka teised teevad ning sellest õppida, nii palju kui võimalik. Pealegi on lihtsam jõuda üliheade raamatuteni, kui sa suurema hulga raamatutega tutvud. 

Samas peab aga lugemine mulle ikkagi ka midagi andma, mitte see ei saa niisama numbri pärast raamatute läbimiseks saada. See tähendab, et kui elus on ajad, mil energia läheb mujale, siis väga palju lugeda ei jõua. Teisalt võib muidugi olla ka nii, et keerulistel aegadel aitavad raamatud hoopis sellest välja. Nii taasavastasin sel aastal enda jaoks ka tõe, et kui tunned, et energia ja elu on sellises kohas, et lugeda üldse ei taha, siis ... tuleb lihtsalt vägisi kusagilt midagi lugema hakata ning tee uuesti avada. Seejärel hakkavad ka muudes valdkondades tumedana tunduvad hetked hoopis lahenema. 

Taaskord tõestus, miks on vaja erinevaid raamatuid - et erinevad inimesed oma erinevatel eluhetkedel leiaks just selle raamatu, mida neil siis vaja on. 

Suurim muudatus,  mis ka lugemistempot veidi aeglustas oli, et hakkasin lugema ka inglise keeles. Raamatute kogus võib väheneda, kuid ajutöö, mida inglise keeles lugemine pakub, on omakorda lisaväärtus. 

Järgmisel aastal on mu lugemiseesmärk kindlasti taas kõrgem. Samas aga ka kirjutamise oma, sest sel aastal said ilusti järjele päris mitu mu enda lugu, mis kindlasti lähiaastatel lettidele jõuavad. 

2023.aastal jõudsid minu enda kirjutatud raamatutest lettidele vaid 1 raamat:

- See ei ole sina!romantiline lühiromaan

Jah, ma pole aastaid nii vähe kirjutanud, aga ... elu lihtsalt oli seekord selline. 

Nüüd aga numbritest: 2023.a jooksul sai loetud 69 raamatut, mis oli kokku 18 938 lehekülge. 

Viimase 15 lugemisaasta statistika on siis selline:
2007a - 13 raamatut
2008a - 19 raamatut
2009a - 24 raamatut
2010a - 15 raamatut
2011a - 13 raamatut
2012a - 14 raamatut
2013a - 26 raamatut
2014a - 27 raamatut
2015a - 32 raamatut
2016a - 16 raamatut
2017a -  34 raamatut, 9622 lehekülge
2018a -  36 ramatut, 10552 lehekülge
2019a - 66 raamatut, 16 675 lehekülge
2020a - 80 raamatut, 20 431 lehekülge
2021a - 100 raamatut, 23 619 lehekülge
2022a - 42 raamatut, 11 886 lehekülge
2023a - 69 raamatut, 18 938 lehekülge

Viimased aastad olen korrapäraselt Goodreadsi täitnud, nii et peale blogi on mu arvamused ning hinnangud nähtavad ka mu GR lehel siin: Heli Goodreadsis.

Ma olen väga tänulik igale autorile, kes on kirja pannud loo, mida mina nautida sain või sellise, millest õppisin selle kohta, mis mulle ei meeldi. 

Mõnusat uut lugemis- ja kirjutamisaastat meile kõigile! 

Elumuutvaid lugemiselamusi!  









***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: