esmaspäev, detsember 11, 2023

M. Lappalainen "Põhjala Lõvi" (detsember II)

296 lk

2016, Tänapäev

Ma pole ammu otseselt ajaloolisi teoseid lugenud. Ei tea, miks, sest ajalugu on mulle alati meeldinud. Seda põnevam oli seekord näha, kui paljude teiste mind huvitavate teemadega loetu seostus. No näiteks investeerimise või niisama inimloomusega. Lisaks sain muidugi häid mõtteid enda järgmiste teoste jaoks. 

"Põhjala Lõvi" peategelaseks on Eestigi jaoks oluline Rootsi kuningas Gustav II Adolf. Ta oli mees, kes alustas valitsemist riigis, mis toimis vaid siis, kui kuningas ringi sõitis ja oma nägu näitas ning lõpetas mõnikümmend aastat hiljem riigiga, mille haldusüksused toimisid tegelikult ka ilma temaga. 

Loomulikult oli põnev jälgida inimeste elu-oli 16. ja 17. sajandil. Sellised meeldetuletused aitavad alati hästi mõista, kui hästi me tegelikult praegu elame. Kindlasti võtan lähiajal mõnegi teise ajaloolise teose ette. Kindlasti ka selle sama perioodi ning sündmuste kohta. 

Konkreetse teose puhul oli aga kirjutamisstiil kuidagi künklik. Pidevalt hüpati edasi-tagasi ning samas oli väga palju kordusi. Mõni mõte kordus isegi paari lause tagant. See tegi mõistmise ja terviku tajumise keeruliseks ning venitas lugemisaja pikaks. 

Seega teema on põnev ning Gustav II Adolf ise samuti, kuid seda raamatut ma väga kiita ei oska. Ostsin selle algul oma ajaloohuvilisele pojale, kuid talle ma seda ilmselt kätte ei pistagi. 

***
Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: