esmaspäev, juuli 24, 2023

G. Spier "Väärtusinvestori haridustee" (juuli II)

224 lk 

2023, Äripäeva Kirjastus

Guy Spier sattus minu teele mõned kuud tagasi ajakirja "Investor" kaanelt (ja loost) ning seejärel Investeerimisfestivalilt. Nii ka see raamat kätte sai võetud. 

Spier on tunnustatud investor ja fondihaldur. Teose alapealkiri on "Elu muutev teekond tarkuse ja valgustatuse poole". Seda see lugu ka oli- tema enda lugu tarkuse ja valgustatuse poole. Mitte päris elulugu, kuid investori ja fondihaldurina arenemise lugu. 

Investeerimisalaseid nõuandeid jagati ka, kuid mitte nii palju, kui ehk oleksin oodanud. 

Tema olulisemad soovitused olid, et:
1. Lakake jälgimast aktsiahindu
2. Kui keegi püüab teile midagi müüa, siis ärge ostke seda. 
3. Ärge rääkide juhtkonnaga. 
4. Koguge uurimismaterjali investeeringu kohta õiges järjekorras. 
5. Arutage investeerimismõtteid üksnes nendega, kes endal pole rauda tules. 
6. Kunagi ärge kaubelde aktsiatega siis, kui börs on avatud. 
... jne ...

Lugemise käigus sai väga selgeks, et Spier lähtub oma tegemistes väga palju Warren Buffetti, Charlie Mungeri ning Pabrai Mohnishi tegemistest. Buffetti "Lumepall" on mul ka pooleli (ee... alustatud!) ja korduvalt tundsin, et pigem peaksingi otse Buffetti mõtteid lugema, mitte tema ideid läbi kellegi teise filtri. Nii oluline on lihtsalt tema roll olnud Spieri arengus. 

"Väärtusinvestori haridustee" on seega selline eluloo ja investeerimisraamatu vahepealne asi, nii et ma nagu ei oskagi kummalegi poole teda liigitada. Ilmselt leiavad siit midagi mõlema loo huvilised. 

***

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: