laupäev, veebruar 17, 2024

T. Mafi "Shatter me" (veebruar IV)

338 lk

2012a, Harper Collins

Noorteraamat, mille lugemist ma nii väga ootasin. Ma ei tea, kust ja miks jäi mulle silma, et see on väga hea raamat. Nii ma siis asusingi ikka päris suurte ootustega lugema.

Tegu on düstoopilise noorteraamatuga, milles maailm on taaskord inimeste hoolimatu käitumise tõttu suures osas hävitatud. Suur osa inimkonnast samuti. Juliette on 17-aastane tüdruk, kelle puudutus on saatuslik ehk et tapab inimese, kellele ta vastu läheb. Teda on pikalt uuritud, ta on aastaid teiste kiusamise ning halvakspanu käes kannatanud ning viimaks pikemaks ajaks vangikongi heidetud. Ühel päeval saab ta aga uue kongikaaslase ning seejärel maandub ootamatult täiesti sündmuste keskel.

Algus hakkas kohe venima. Ma oma suurte ootustega lugesin aga ikka edasi. Lennukis ja lennujaamas. Arvasin, et äkki asi lihtsalt selles, et mu lugemise keskkond selline ... mitmekesine. Muidu ju loen ikka kodus rahus ja vaikuses. 

Venimine jätkus. Ja jätkus. 

Ühel hetkel sain aru, et tegelikult ongi lugu lihtsalt halvasti kirjutatud. Tegelased rääkisid mulle asju tagantjärgi. Sain muudkui maailma kohta ootamatult teada uusi asju, mille avaldamine oleks nagu autorile äkitselt meelde tulnud.  

Tegelikult ei saanud lõpuni välja maailma ja kõige seal toimuva kohta piisavalt infot. Mul hakkas ruttu igav ning tegelased, ega sündmused ei haaranud kaasa. Raske oli kaasa elada või midagi tunda, kui sul pole piisavalt infot, et oleksid mingid ootused. 

Peategelaste armulugu oli algul paljutõotav. Siis aga hakkas see lõputu üksteise järel õhkamine. Umbes nii, et kuulid lendasid ümberringi, aga tüdruk loetles tuhandendat korda üles poisi keha kõiki häid omadusi. Kuna Juliette kasvas suurema osa oma elust nii, et teda ei tohinud puudutada ning tema ei tohtinud kellelegi teisele vastu minna, siis mingil määral oli see puututuse ihkamise teema usutav, kuid ühel hetkel jäi mingisse samasse ringi kinni ning mitte mingit arengut ei toimunud. Ja nii mul hakkas jälle igav. 

Minu suure pettumuse aluseks olid ilmselt suured ootused, aga no ... ma olin päriselt ka ikka kurb, sest loo mõte oli paljutõotav, kuid teostus ... mitterahuldav. Järgmist osa ma praegu küll kindlasti lugema ei hakka. 

***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: