neljapäev, mai 25, 2017

M. Lu "Legend" (mai IV)

304 lk
2012, Legend
Mis ma siis nüüd tegin?
Ilmselt lugesin esimest osa triloogiast, mille teised raamatud pole eesti keeles ilmunud ja praeguse info järgi ei ilmu ka. Hmm....

Marie Lu "Legend" jäi mulle silma aastaid tagasi, kui olin "Näljamängude" ja "Lahkulööja" triloogiate lummuses. Siis uurisin, et mis on veel sarnased teosed. Tol ajal ma millegi pärast ei saanud aru, et "Legend" oleks eesti keelde tõlgitud, kuigi tegelikult ilmselt juba oli. Mõtlesin tookord endale ingliskeelse variandi tellimise peale.. .aga millegi pärast jäi see ära. Nüüd aga jäi mulle ette info, et see on eesti keeles olemas ja täitsa kohalikust raamatukogust saadaval.

Kirjastus Tänapäev leheküljel on raamatu kohta järgmine tutvustus:
Kunagisi Ameerika Ühendriike laastavad orkaanid ja üleujutused ning sõda kahe osapoole, vabariigi ja kolooniate vahel.
June on vabariigi imelaps, rikkasse kõrgklassi peresse sündinud 15-aastane tüdruk, keda treenitakse hiilgavaks karjääriks sõjaväes. Day, 15-aastane agulipoiss, on vabariigi tagaotsituim kurjategija, tabamatu lindprii, keda kahtlustatakse ka kolooniate heaks tegutsemises.
Nad on pärit täiesti erinevatest maailmadest, kuid nende teed ristuvad, kui mõrvatakse June’i sõjaväelasest vend ja Dayst saab peamine kahtlusalune. June otsustab ta iga hinna eest leida ja oma venna surma eest kätte maksta. Samal ajal teeb Day kõik, et varastada vabariigilt ülikalleid ravimeid oma katku haigestunud vennale. Algab kahe andeka vaenlase vaheline kassi ja hiire mäng, mille käigus aset leidvaid pöördeid, ilmsiks tulevaid saladusi ja kõrgeid panuseid ei näe ette kumbki osapool.
Mulle meeldis, et raamat oli kirjutatud kord June, kord Day vaatenurgast. Ehk siis üks peatükk ühe ja teine teise vaatenurgast.

Raamatut kätte võttes võlub muidugi kohe reljeefne kaanepilt. Tõsiselt ilus. Katsusin seda ikka korduvalt. Päriselt.

Jah, "Legend" ei ole sama voolav, nagu "Näljamängud" või "Lahkulööjad" (eriti kuna ka neil mõlemal olid ju omad vead), kuid sellegi poolest vägagi loetav. Autor üllatas mind korduvalt maailma ning süsteemidega, mis ta välja oli mõelnud. Korduvalt tundus, et kuidagi mehhaaniliselt on üles ehitatud maailm, kus on olemas mingid kohustuslikud osad, mis ühes tulevikumaailmas peavad olema... kui kohe juhtus midagi ootamatut, mis tuimalt ülesehitatud maailma tunde kaotas.

Armastuslugu ei pugenud mulle väga hinge, kuid see oli olemas ja ... samas kui mõelda mõlema osapoole tausta, siis oli selliselt see isegi usutavam. Ülimalt treenitud sõjaväelaselt, ega teistpidi treenitud agulipoisilt ei saagi ilmselt oodata samu tundeid, mida leidsin eelmisest loetud raamatust.

Järgmised osad jäävad minu jaoks ilmselt lugemata just seetõttu, et need pole eestikeelsetena kättesaadavad. Minu jaoks on mõistetamatu, miks antakse välja vaid triloogia 1.osa. Isegi kui esimene osa müüb halvasti, siis võiks ju pigem kohe esimest teha vähem, kuid triloogia ikka täies mahus välja anda. Samas lõppeb esimene osa ka kuidagi nii, et isegi kui järgmised mulle kätte ei satu, siis jään ellu. Jah, küsimusi jääb õhku, kuid ülimalt kriipima midagi ei jää.

"Legendi" kohta olevat ka film tehtud. Seda vaataks küll.

Kui sulle meeldib see raamat, siis ilmselt meeldivad ka need:
"Lahkulööja"- Veronica Roth
"Mässaja"- Veronica Roth
"Murdmatu"- Veronica Roth
"Näljamängud" - Suzanne Collins
"Lahvatab leek"- Suzanne Collins
"Pilapasknäär"- Suzanne Collins

Teised kirjutavad samast raamatust:
Blogistaja
Juuli raamaturiiul
Õhtulehe raamatublogi



****
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 10 raamatu. Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Kommentaare ei ole: