reede, märts 02, 2018

M. Gilden "Beverly Hills 90210" (märts I)

207 lk
1997, Hotger

Kui FB lugemise väljakutse grupis oleks teema "Raamat, mille laenutamisel raamatukoguhoidja pööritab silmi", siis see raamat sobiks sinna. Ausalt, ma olen laenutanud igasugust kirjandust ja meie vahva raamatukoguhoidja on ilmselt sellega harjunud. Seekord nägin esimest korda ta üllatunud nägu. Raamatu kaarti vaadates oli näha, et seda polnud üle 15 aasta keegi laenutanud...

Minu mõistlik seletus sellele raamatuvalikule? Mis ma oskan öelda- laste haridustee mõjutab minu intelligentsuse taset. Ehk siis selle raamatu avastasin taaskord sellepärast, et ühel lapsel oli muusikakoolis tund ja ma ootasin koos teise lapsega raamatukogus tunni lõppemist. Noortekirjandus on aga lastekirjanduse kõrval, nii et koos lapsega raamatukogus olles seisan tavaliselt noorteraamatute riiuli ees.

Mina olen selle ajastu laps, kelle nooruspõlve see sari kindlasti kuulub, kuid ma isegi ei teadnud, et "Beverly Hills 90210" sarjast on raamatud ilmunud. Nüüd alles avastasin. Esimesel korral raamatukogus jäid need raamatud minust sinna maha, sest lugesin sel ajal "Punane kuninganna" ja "Klaasmõõk". Kuna ma olin kunagi tohutu selle sarja fänn (või noh.. Dylani... nagu enamus noori tüdrukuid...), siis jäid need raamatud kummitama. Esiteks sai üks mu eelmisel kuul alustatud noorteromaani peategelane nime sealt sarjast ja... umbes nädalake hiljem tõin raamatud ka raamatukogust ära.

Aga sellega hea osa lõppeski!

Esimesest leheküljest oli selge, et eriline kunstiteos see raamat pole. Selline tunne jäi, nagu oleks autor istunud teleka ees, sarja vaadanud ja siis järjest üles kirjutanud, mida näeb. Jaa, mulle meeldis lugu, sest mulle meeldis sari. Aga raamat kui selline ei meeldinud.

Selle raamatu puhul oli selge, et raamat oli kirjutatud sarja järgi, ehk siis raamatust ei leidnud midagi muud, mida sarjas polnud. Kuna mina aga filme vaadates mõtlen pigem juurde rohkem, siis kurb oli lugeda raamatut, mis ei andnud edasi sedagi, mis ekraanil näha oli... rääkimata sellest, et rohkemat kirjeldada.

Aga mul on ikkagi kaks osa veel lugeda ...

 ***
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 14 raamatut.
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda meie vastavatud e-poes siin!
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Kommentaare ei ole: