kolmapäev, aprill 25, 2018

R. Branson "Teeme ära!" (aprill III)

263 lk
2009, Pilgrim


Üle hulga aja jõudsin lugemisega taaskord rikkuse ja külluse teemadeni. Ehk siis jätkub minu projekt "Kuidas ma 100 raamatu lugemisega külluseni jõuan?" Vahepeal on aur läinud veidi teistele teemadele, kuid nüüd olen jälle ree peal. 

Üks rikkuse suur õppetund on, et õpi teiste kogemustest ning tutvu edukate inimeste elulugudega. Richard Branson kindlasti selliste eeskujude hulka kuulub, nii et ma ei kahelnud, kui raamatukogust tema raamatu kaasa haarasin.

"Teeme ära!" ei ole äriõpik, vaid pigem motivatsiooniteos. Branson räägib oma erinevatest kogemustest ning eneseületustest, paljudest kordadest, kui ta on oma eluga riskinud ja peaaegu surma saanud. Rõhk on aga sellel, kuidas ta sellest kõigest välja on tulnud ning millised on olnud õppetunnid, mida ta alati meeles on pidanud.

Kõige rohkem rõhutab Branson seda, et sul peab olema lõbus - tehes asju ainult raha pärast, ei tule sellest midagi välja! Tegemised peavad sulle endale ka midagi pakkuma. Isegi kui äri alustamise puhul on algul oluline keskenduda rahalisele poolele, siis vähemalt mõne aja pärast peab see sulle endale ka midagi tähendama. Pikad töötunnid ülikonnas imelise vaatega klaastornis ei ole Bransoni stiil.

Minu jaoks olid õpetlikud laused enamuses juba tuttavad. Raamatu tegidki põnevaks Bransoni enda kogemuste kirjeldused.

Ülisuur osa on pühendatud keskkonna teemale. Eriti kliima soojenemisele ning seoses sellega vajadusele süsihappegaaside väljalaset vähendada. Branson toob välja mõtte, millest mina alles mõned aastad tagasi aru sain- tihti räägitakse, et raha ja positsioon on halb. Aga kui sul on raha ja tuntud nimi, siis saad sellega hulga rohkem head teha, kui niisama üksi nurgas kössitades. Seega halb pole raha ja tuntus, vaid see, mida sa nendega teed. 

Lugemise ajal kirjutasin enda jaoks taaskord mitu paberit täis mõtteid, mida ise edasi teha saan ning kuidas oma praegusi tegemisi paremini korraldada. Järelikult see raamat tõesti motiveeris mind. Bransoni kogemused võivad olla huvitavad kindlasti ka neile, kes ise hetkel mingi äri ülesehitamisega ei tegele. Seega julgen soovitada!

***
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 14 raamatut.
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda meie vastavatud e-poes siin!
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Kommentaare ei ole: