esmaspäev, detsember 31, 2018

C.-N. Chu "Tee vähem, saavuta rohkem" (detsember II)

 140 lk
2007, Mantra Kirjastus

Järjekordne raamat minu isiklikust väljakutsest "100 raamatu lugemisega külluseni".

Ausalt öeldes oli see raamat minu väike jõuluime. Või pigem- aastavahetuse ime. Järjekordne tõestus sellest, kuidas õiged asjad jõuavad meieni õigel hetkel. Nimelt ostsin ma selle raamatu krooni ajal. Järelikult on see koos minuga kolinud mitmed korrad ning umbes 10 aastat mind saatnud.

Eelmisel aastal jõudsin lõpuks selleni, et hakkasin müüma raamatuid ja muid asju, mis mu kodus kasutust ei leia. See raamat oli üks neist, mis sai hinnasidi külge. Kuna nüüd panin osade raamatute müügikuulutused uuesti üles, siis leidis see raamat kiirelt ostja. Enne raamatu pakkimist vaatasin korraks sisse ning... olin lummatud. Täpselt õiged read sattusid ette. See oli laupäeval. Kuna post laupäeval enam ei liikunud, siis lubasin ostjale, et täna panen paki teele ja nii kaua lugesin raamatu ise läbi.

Chin-Ning Chu "Tee vähem, saavuta rohkem" on mõnusalt struktureeritud peatükkidega kirjutatud käsiraamat sellest, et kõige alus on meelerahu. Vähemalt minu jaoks oli see kogu raamatu mõte. Kuna olen viimased kaks aastat selle teemaga aktiivsemalt tegelenud, kuid aegajalt ennast unustan, siis just praegu oli taas hea seda kuulda.

Ma ei tea, kui lihtne oleks lugeda, kui sa teemast midagi ei tea. Minu jaoks oli suures osas tegemist meeldetuletustega, seega oli hea, et peatükid olid lühikesed ning mõte liikus kiirelt edasi. Kogu lugemise ajal oli sees mõnus surin, sest mõtted lihtsalt jõudsid kohale. Kogu kehasse.

Meeldejätmist tasub taas raamatu viimane lause: "Elu peabki tõepoolest olema lihtne." (lk 137)

Selles raamatus leitud mõtteid saab kasutada nii äris kui isiklikus elus (hmm, kuidas neid kahte eraldada? Äri tegemise ajal elad ju ka oma elu!!!). Ilmselt 10 aastat tagasi ei oleks ma selle raamatu jaoks valmis olnud. Praegu aga oli ülimalt õigel ajal leitud lõpetus mu lugemisaastale ning aktiveeriv jätk mu lugemise väljakutsele "100 raamatu lugemisega külluseni".


Nüüd siis läheb raamat ümbrikusse ja pakiautomaati :)

***
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 15 raamatut.
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda meie vastavatud e-poes siin!
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Kommentaare ei ole: