laupäev, märts 02, 2019

S. Mallery "Unelmate peig" (märts I)

247 lk
2014, Ersen




Kui paar aastat tagasi oma loetud raamatuid edasi müüma hakkasin, panin ka sellele raamatule hinnasildi peale. Mingil põhjusel mõtlesin, et kui kunagi selle raamatu poest kaasa haarasin, siis tahaks ikka läbi ka lugeda.

Praegu on selline imelik aeg, et valimistega seotud suur kiire on möödas. Tean, et kes mu poolt on tahtnud hääle anda, teevad seda nagunii (või on juba teinud), ja kes ei tee, neid ei suuda ma viimase päevaga enda usku pöörata. Samas on valimistulemuste ootamine nii pingeline ja lootused kõrged, nii et midagi sisukamat lugeda ega kirjutada hetkel ei suuda.

Eile saigi ette võetud Susan Mallery "Unelmate peig". Mõtlesin, et olen temalt midagi juba varem lugenud... aga tuli välja, et olen ilmselt palju ta raamatute kaanepilte vaadanud, kuid lugenud mitte.

Autori nimi juba ütleb, et tegu on sellise kergema ning romantilise looga. Ühe sellisega, milliste sarnaseid ju ma isegi sarjas "Mõni õhtu romantikat" kirjutama hakkasin.

Lugu oli mõnusalt kirjutatud, kuid... iga loetud leheküljega sain üha rohkem aru, miks ma sarja "Mõni õhtu romantikat" kirjutama hakkasin ning mille poolest see erineb neist paksudest kõvade kaantega ettearvatavalt romantilise lõpuga raamatutest. Nimelt minu raamatutes käib sama tegevus kordades kiiremini ja romantilise liini kõrval on igas teoses ka mingi keerulisema probleemi käsitlemine. Näiteks "Helisevad ööd saarel" käsitleb ka huvihariduse ja selle vajalikkuse ning kättesaadavuse teemad, "Mina, supernaine, jään ellu!" positiivse enesekehtestamise ning "Naine, kes ei nuta, saab rikkaks" õige raja leidmise olulisust.

Romantika sarja puhul seadsin enda eesmärgiks, et ühe peatüki pikkus raamatus on 1,5-lehekülge. Mallery raamatut lugedes sain aru, et ka tema oleks võinud nii teha. Korduvat samade mõtete leierdamist oli ikka päris palju.

Äkki mu ootused olid seda raamatut avades valed, aga... oleks kogu selle teineteiseni jõudmise tee jooksul ka mingeid muid probleeme oodanud. Jah, leinamise teema oli õrnalt sees, kuid ausalt öeldes mitte väga usutavalt.

Viimastest kuudest aitas see raamat ilmselt veidi lõõgastuda... kuid rohkem andis ideid ja tunnetust, kuidas sarja "Mõni õhtu romantikat" järgmisi raamatuid kirjutada... või mitte kirjutada. 


***
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 16 raamatut.
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda meie vastavatud e-poes siin!
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Kommentaare ei ole: