neljapäev, aprill 18, 2019

J. Sincero "Sa oled tegija" (aprill I)

 272 lk
2018, Rahva Raamat

Enne raamatu "Sa oled tegija" lugemist häiris mind minu isiklik ja selle raamatu sisuga üldse mitte seotud kiiks- nimelt on teose kirjastanud Rahva Raamat. Kuna väikekirjastajana tunnen, et Rahva Raamatu kirjastustegevuse laiendamine kuidagi piirab minu võimalusi, siis oli selline... mõttekoht, enne selle raamatu lugemist. Mul ei ole mitte mingit probleemi kõigi teiste kirjastustega, sest nendega oleme võrdsel stardijoonel. Aga Rahva Raamatu hiljutised muudatused, mille tõttu vähemalt Heli Kirjastuse raamatuid nende poodides kahjuks väga palju enam ei leia, on minus ilmselt mingi kibestumise hetke tekitanud. Aga nagu ütlesin- see on minu isiklik tunne ning järelikult pean lihtsalt tegema tööd ja leidma muid viise, et Heli Kirjastuse raamatud ikkagi oma lugejateni jõuaksid.

"Sa oled tegija" jäi mulle ette, kui oma isikliku väljakutse "Kuidas ma 100 raamatu lugemisega külluseni jõuan" jaoks uusi raamatuid otsisin. Õnneks oli see raamatukogus kohe ka olemas. Selle ettevõtmise FB grupp on "Lugedes rikkaks". Kui tahad silma peal hoida, kuidas mul rikastumisega läheb, ise ka häid mõtteid saada ning näiteks enda loetud rikkuse-teemalisi raamatuid arvustada, siis liitu selle grupiga.


Tutvustuses lubatakse, et tegu on lõbusa eneseabiraamatuga. No ja nii ka on. Suurem osa mõtteid ja võtteid on suht tuttavad eelmistest. Sincero on need aga tõesti edastanud kaasahaaravalt ning toob palju elulisi näiteid, millele ise ehk ei tulekski.

Korduvalt lahkab ta olulist teemat, et kui hakkad oma elus muudatusi tegema, siis ilmselt kohtad korduvaid läbikukkumisi ning kõige raskem- ümbritsevate inimeste halvakspanu. Miks see nii on? Sest inimesed sinu ümber on harjunud, kuidas asjad käivad. Isegi kui need inimesed oma eluga rahul ei ole, siis igapäevaselt ei pane nad seda nii tähele. Aga kui üks inimene (sina!) hakkab oma eluga edasi liikuma ning seda paremaks muutma, siis seisavad ümbritsevad inimesed küsimuse ees: kas ka ise enda elu parandada või... jätkata mugavalt vanal rajal? Kuna mugavalt omal rajal jätkamine on kõige... mugavam, siis ajabki inimesi närvi, kui üks inimene sellest mugavustsoonist välja liigub.


Mulle väga meeldis, et autor just sellele teemale väga palju aega pühendas. Eks nägin ja kogesin hiljuti seda efekti korduvalt, sest minu koostatud raamat  "Rikaste inimeste 30 harjumust" tekitas just selliseid tundeid: kõige kriitilisemad olid mulle lähemal olevad inimesed. Kaugemad kasutasid võimalust, sest tänu minu koostatud raamatule ei pea nad ise mitmete tuhandete lehekülgede kaupa raamatuid lugema, loenguid vaatama-kuulama, seminaridel osalema. Panin kõik need teadmised kokku. Kuigi olen nende teemadega juba aastaid tegelenud, siis ümbritsevate inimeste jaoks tuli kuidagi üllatusena ja nii tõigi see kaasa mõnegi rünnaku... mis tulenes sellest, et ühe inimese mugavustsoonist väljaliikumine paneb teised ennast ebamugavalt tundma.

"Sa oled tegija" on selline raamat, mis sobib nii külluse teemadega alustajale kui on põnev ka edasijõudnutele. Ühelt poolt on lihtsasti loetav kuid samas väga sisukas. Nii et julgen soovitada.

Mina jätkan väljakutse "Kuidas ma 100 raamatu lugemisega külluseni jõuan" raames juba järgmiste raamatute lugemist.



***
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 17 raamatut.
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin!
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.
Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

Kommentaare ei ole: