esmaspäev, aprill 13, 2020

J. Kinney ,,Ühe äpardi päevik. Viies ratas" (aprill III)

224  lk
2016, AS Ajakirjade Kirjastus


Jeff Kinney äratas minus huvi, kuna avastasin ta maailma enimteenivate kirjanike nimekirjast. Kuna minu jaoks oli tegemist täiesti võõra nimega, pidin kohe otsima, et mis raamatuid ta on kirjutanud. ,,Ühe äpardi päevik" oli minu jaoks küll tuttav pealkiri, kuid rohkemat sellest ei teadnud. Raamatukogus mõned korrad sirvides jätsin need raamatud koomiksiliku vormistuse tõttu kõrvale.

Mingil hetkel hakkasid need raamatud meile koju voolama. Lapsed muudkui lugesid ja lugesid. Maria raamatuarvustust selle raamatu kohta saad näha näiteks siit:
Ma siis ka korra piilusin ühte raamatusse, mille Joosep minu töölauale jättis, sest luges seda siin kahe zoomi tunni vahel. Naljakas oli. Mõnusalt jabur. Nii ma lugema hakkasingi.

Mulle nii meeldib see sidumata tähtede käekiri, milles raamat on kirjutatud. Teksti vahel olevad pildid annavad päris palju juurde ning on lihtsad, kuid vaimukad. Üldse on kogu lugu ja teostus ühelt poolt kuidagi väga lihtne, kuid samas kaasahaarav.

Sisu ei hakka ümber jutustama, aga kogu lugu on lihtsalt jabur. Ja selles jaburuses on jällegi sees kibedat reaalsust. No näiteks isa vend, kes kolis sisse, sest kaotas raha ja tal polnud töökohta. Keeruline olukord, mis on pandud jaburasse lastejuttu, ajab naerma, aga paneb ka mõtlema. Ka teised olukorrad, millesse peategelane satub või mured ja rõõmud, mis teda vaevavad, on tuttavad ilmselt kõigile.

Kui siiani vaatasin ka oma laste peale veidi viltu, kuid järjekordne äpardi lugude lugemine kusagil käis, siis nüüd ei püüa ma ka lastele mingeid muid raamatuid selle asemel kätte suruda. Täitsa mõnus lugemine.


***
LEIA MU UUS LÜHIROMAAN ,,Valss Pärnu rannaliival" nüüd poodidest!!!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 


Kommentaare ei ole: