reede, oktoober 14, 2022

H. Künnapas "Mälestusteta suvi", 2.osa (oktoober II)

344 lk

2022, Heli Kirjastus OÜ

Taas üks enda raamat ka loetud. See on hetkel minu värskeim noorteraamat. 

"Mälestusteta suvi" 2.osa jätkab esimeses raamatus alanud noorte omavaheliste suhete, keskkonnakaitse ning lähisuhtevägivalla teemat. Tänaseks päevaks on raamat tükk aega väljas olnud, nii et olen tagasisidena kuulnud, et lugejaid on kõnetanud just need osad, mida isegi oluliseks pidasin. 

Mulle meeldis väga läbi Brenda avada, et millised on keskkonnakaitse ning inimliku käitumise (ahnuse?) piirid. Osade keskkonnakaitsjate käitumine lasi kirjutada sellest, et kui õhuke on piir, millal kaob ära mõistmine, et kas teen asju ikka õigetel põhjustel. Rääkimata sellest, et kas ma teen ikka õigeid asju. Brenda ja mitmed tema konkurendid osalevad nimelt keskkonnakaitsealasel konkursil ning võitlus esikoha pärast läheb ühel hetkel selliseks, et vahendeid väga enam ei valita.  

Arvata võib, et konkursi teemadeks on mitmed teemad, mis ka minu enda jaoks on küsimuseks või valukohaks olnud. 

Paljude lugejate ning ka mu enda lemmikuks on tegelikult aga hoopis Richard. Tema perevägivalda sisaldav minevik teeb tema käitumise ning reaktsioonid hulga põnevamaks. Või noh, tegelikult kui teemaga kursis olla, siis on Richardi käitumine üsna loogiline ja mõistetav sellise minevikuga inimese kohta. Richard jõuab seekord psühholoogi juurde, kes tal osade teemadega hakkama saada aitab. 

Miks ma sellistel teemadel kirjutasin? Sest need on meie ümber olemas. Lootuses, et kui neist teemadest rohkem räägitakse, toob see ühiskonnas kaasa positiivseid muutusi. 

Mitmedki lugejad on välja toonud, et juba "Mälestusteta suvi" 2.osa lugemine ise annab juurde teadmisi, nagu oleks ise ka psühholoogi juures käinud. Eks seetõttu need vestlused sinna sisse saidki. Samas pole aga kindlasti tegu eneseabiraamatuga. Teisalt - eneseabi on ju kõik, millest abi saame. Praeguseks tean, et mitmedki inimesed on sellest raamatust abi saanud, nii et äkki ikkagi ongi eneseabiraamat?

Loodan, et see raamat jõuab kõigini, kellel just sellist abi ja infot võiks vaja minna, mis selles raamatus olemas on.

***

Ukrainakeelse lasteraamatu "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" saad tellida siit: ukrainakeelne lasteraamat
 
Minu uue noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.


Kommentaare ei ole: