kolmapäev, mai 08, 2024

A. Portes "Valge varese anatoomia" (mai IV)

248 lk

2015a, Tänapäev

 

Anika on 15-aastane tüdruk, kelle isa on rumeenlane, kuid kes elab koos 2 õe ja 2 venna ning emaga Nebraska osariigis. Ehk siis suvalises väikekohas, kust kõik põgeneda soovivad. See tähendab, et loos on alustuseks sees keeruliste peresiseste suhete teema ning hirmutamine, et "kui sa hästi ei õpi ning tulemusi ei saavuta, siis sa jääd igavesti siia!" 

Kõige rohkem keerleb lugu aga küsimuse ümber, et kuidas keskkoolis ellu jääda, kui sul on suur hulk põhjuseid, miks sa võiksid koolis kõige vihatum inimene olla, aga hetkel oled populaarsuselt 2.kohal. Millest tuleb selleks loobuda? Kas peab loobuma? Mis hinnaga see kõik käib? Teemad, millega ilmselt paljud teismelised (ja ka täiskasvnaud?) igapäevaselt tegelevad. 

See oli kindlasti teistsugune noortekas kui nö keskmine sarnane raamat. Tempo oli kiire. See oli kohati hea, kuid kohati tundsin ka, et ma ei jõua üldse sisse elada, ega asjadest aru saada, kui juba on tegevus kümme sammu edasi läinud. 

Peategelane vestles pidevalt lugejaga. Kohati oli see mõnus ja vaimukas, samas kohati häiriv. Suur osa loost tundus üldse selline pinnapealne ning populaarsuse hoidmise ja säilitamise teemal. Mida lõpu poole, seda sügavamaks aga läks. Pärast viimase lehekülje pööramist jäin veel tükiks ajaks loetu üle mõtlema, nii et kindlasti puudutas. 

Taas üks teos, kus on väga hästi näidatud, miks vanemad peaksid õigel ajal lahku minema ning kuidas lapsi mõjutab see, kui mittetoimivat kooselu fassaadi säilitamiseks koos hoitakse. Vahel pääsevad lapsed ja kooselu osalised sellest vaid vaimsete vigastustega, vahel aga ... läheb veelgi kehvemini. 

Suures osas klassikaline ja samal ajal täiesti omapärane noortekas. 

***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: