pühapäev, mai 05, 2024

J. McGuire "Väikesed tulukesed" (mai III)

384 lk

2019a, Ersen

 

Suurema osa lugemise ajast olin segaduses, sest ma ei saanud aru, mida ma siis loen. Teoreetiliselt oli tegemist noorteraamatuga, sest peategelased olid gümnaasiumi lõpuklassis. Samal ajal tuli tegelikult neil tegeleda päris täiskasvanute teemadega, nii et mingi lihtne kerge noortekas see kindlasti ei olnud. 

Samuti ei teadnud ma lugemise ajal, et kas see raamat meeldib mulle või mitte. Selline kummaline tunne, et midagi nagu ei juhtu ja väga põnev ka ei ole, aga samal ajal raamatut käest ära panna ka ei saa, sest mingi müstiline niit nagu hoiaks raamatu juures kinni. 

Nii ma siis ekslesin raamatus ja oma tunnetes, kuni hakkasin aru saama, et mis päriselt toimub. See oli hetk, kui sisse tulid vaimse tervise probleemid ning kriminaalne käitumine. Vaimse tervise osa oli küll juba varem veidi tunda, aga mitte nii tugevalt. 

Lõpplahendus oli muidugi ikkagi üllatav ning läks kohe väga-väga vaimse tervise teemasse. Ilmselgelt pole ma selliseid raamatuid palju lugenud, nii et minu jaoks oli lahendus värskendav ning üllatuslik. Sel hetkel, kui sain aru, mis kogu ülejäänud loos toimus, mõistsin, et see raamat ikka täitsa meeldis mulle. 

Järjest on mulle lugemiseks sattunud aga raamatud, milles on negatiivseid näiteid sellest, mis võib naistest (emades!) saada pärast lahutust. Alles mõned päevad tagasi jagasin ise videot teemal, "Kuidas üksikemad lahutuse käigus hakkama saavad!" ning seega pidin neil teemadel mõtisklema. Seda enam tundsin lugedes tänutunnet enda vastu, et ma pole ükski neist lahutatud emadest, kellest viimasel ajal lugema juhtun. Nii et üks asi on küsida, kuidas lapsevanemad (tegelikult vahet pole, kas ema või isa!) lahutuse käigus rahaliselt hakkama saavad, kuid tihti jääb kõrvale, kui lai on tegelikult valik, mis võib inimesega juhtuda (alkoholi või muude sõltuvusainete tarbimine, depressioon, kõrgema skaala vaimse tervise probleemid jne). 

Kokkuvõtlikult siis selline teos, et kui ma kogu aeg põnev pole, siis oled endale tänulik, kui lõpuni ära loed. 

***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: