reede, juuli 23, 2021

C. Dickens "Jõulujutud" (juuli IV)

 231 lk

1993, Eesti Raamat

Minu esimene kokkupuude Dickensiga. Kuigi tundub, et raamatu esimene jutt "Jõululaul" on lugu, mis oma peategelase härra Scroogega on ülikuulus, siis mina suutsin koolid läbi käia seda lugemata. No kuna ma lugesin kooli ajal palju, siis pääsesin üldse enamasti läbi paljusid teoseid lugemata. Selliseid, mida "kõik peavad lugema". 

Seda raamatut hakkasin lugema eelmise aasta oktoobris. See ütleb kõik. Ehk et väga raske lugemine minu jaoks. Eks viimasel ajal on saanud ka sellist kergemat kraami tarbida ja klassikasse väga nina pole toppinud. Nii tunduski ikka kohe eriti omas ajas lugu olevat, mida praegu väga kergelt läbi ei näri. 

Ja isegi kui minu jaoks oli kuiv ja keeruline, siis mingi ärkamishetk oli igas loos. Isegi korduvalt. Nii et tegelikult on need Dickensi lood mõnusalt sügavad ja puudutavad ka praeguseid lugejaid ... kui suudad lõpuks ka teksti taha näha.

"Jõulujutud" on kogumik, mis koosneb Dickensi mitmest jõululoost, mis ta erinevatel aastatel vihikutena välja andis. Tema lugude eripära on tavapäraste inimeste elu kujutamine, nii et jõulude ajal on altari asemel oluline hoopis kolle ning kodused haldjad ja vaimolendid.

***

Sel aastal ilmub sarjas "Mõni õhtu romantikat" päris mitu raamatut. Ettetellimisel alati soodsam. Enda raamatu saad TELLIDA siit!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud rohkem kui 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 









Kommentaare ei ole: