esmaspäev, juuli 26, 2021

P. Jarvis "Ühe inimese ettevõte" (juuli VI)

 336 lk

2020, Loogiline OÜ

See raamat oli vastus minu paljudele pikkadele sisemonoloogidele ehk Heli Kirjastus OÜ juhatuse koosolekutele. Kirjastuse lõin algselt selleks, et enda kirjutatud raamatuid kirjastada nii ilusti ja sellises tempos, nagu mulle meeldib. Aja jooksul on aga tegevus kasvanud nii, et nüüd on Heli Kirjastuse kaudu avaldatud juba ka mitu tõlkeraamatut ja päris mitu on töös. 

Loomulikult tähendab see täiendavaid töölõike. Seega on vaja erinevaid teadmisi ning ka tööaega. Ja kui ma kirjastan, siis samal ajal ilmselt ei kirjuta ma enda raamatuid.

See kõik ongi Heli Kirjastus OÜ juhatuse (minu!) korduvalt kokku toonud, et arutada küsimust- kas ja kui palju peaks kasvama? Ühelt poolt annaks kaastööliste kasutamine mulle rohkem aega kirjutada ehk teha tööd, mida mitte-mitte-mitte keegi minu eest teha ei saa. Samas on raamatumüük suht ettearvamatu, nii et iga täindav töökäsi toob rahalisi lisakohustusi, mille täitmine halvema raamatumüügiga kuudel võiks keeruline olla.

Täpselt neil teemadel raamatus "Ühe inimese ettevõte" räägitigi.

Alustuseks oli muidugi väga toetav lugeda, et kõik mu kahtlused ja mõtted on täiesti mõistetavad. Eriti sellise ühe inimese ettevõtte puhul, mis ongi ühe konkteetse isiku ja tema tegevusega seotud. 

Suurim äratus oli minu jaoks aga see, et ühe inimese ettevõte ei tähenda seda, et kõike üksi teen. Heli Kirjastuses pole ma ju tegelikult kunagi üksi töötanud, sest kõik toimtamised, kujundamised, küljendamised, trükkimised, illustreerimised jne tellin teistelt tegijatelt. Meil on lepingud, mille alusel neile tehtud töö eest maksan. Seega ei põhine kogu firma tulemused vaid minu teadmistel ja oskustel. Mingil põhjusel pidasin kogu aeg ennast kasutatavate oskuste ja teadmiste poolest väiksemaks ja tagasihoidlikumaks ettevõtjaks, kuid nüüd mõistsin, et tegelikult kasutan päris paljude väga professionaalsete inimeste tööpanust. 

Ühe inimese ettevõttes pead kindlasti teadma midagigi rohkematel teemadel, kui mõnes suurfirmas töötades. Isegi kui teenust kellegi teise käest tellida, siis pead ise olema võimeline õige inimese leidmiseks ning hiljem töö kvaliteedi hindamiseks. 

Keerulistel aegadel või uuenduste korral on aga just ühe inimese ettevõte see, mida on lihtsam uues suunas juhtida. No see sama jutt, mida alati Eesti riigi kohta räägitakse, et uuendusi on siin lihtsam sisse viia kui suurriikides. 

Jah, ilmselt oleks saanud olulisemad asjad ära öelda lühemalt. Kirjutasin enda jaoks välja kaks A4 paberit mõtteid, seega nii palju oli minu jaoks väga olulist teemat. Üldiselt aga oli "Ühe inimese ettevõte" täitsa hea raamat. Kindlasti soovitan kõigile, kes istub samuti kahtluste otsas, et kas ja kui palju peaks kasvama või kas hoopis ühe inimese ettevõttena jätkata.

 

***

Sel aastal ilmub sarjas "Mõni õhtu romantikat" päris mitu raamatut. Ettetellimisel alati soodsam. Enda raamatu saad TELLIDA siit!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud rohkem kui 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 









 

Kommentaare ei ole: