reede, veebruar 25, 2022

R. Reinaus "Äralubatud" (veebruar III)

 440 lk

2021, Ronk Ronk

Taas siis loetud ka üks uuem Eesti autori noortekas. Kaanepilt jäi juba ammu silma, nii et raamatukogust haarasin raamatu pikemalt mõtlemata kaasa.

Reeli Reinausi teosed on enamasti seotud rahvapärimusega. Nii ka seekord. Asi läheb päris karmiks, sest "Äralubatud" räägib Saatanale lubatud lastest. Mängu tulevad kahtlased ususektid ja kummalised riitused. 

Lugu algab nagu täitsa normaalne noortekas. Tavalised noored elavad oma tavapärast elu. Uued tutvused peol. Noored oma igapäevaste rõõmude ja muredega. Siis hakkavad lisanduma kummalised mälupildid ja imelikud käitumised. 

Mingil hetkel oli keeruline lugeda, sest tegelasi oli palju ning kohati ei saanud aru, kelle mälupiltidega tegemist oli ning milline ühe või teise tegelase roll on. Lisandusid veel aastakümnete tagused päevikute sissekanded, mis algul nagu üldse muu tegevusega ei seostunud. Mõne aja pärast muutus asi aga loogiliseks ning loo erinevad osad jooksid ilusti kokku. 

Veidi jäi häirima, et viimasest lahingust Saatanaga oleks veidi rohkem teada tahtnud. See jäi kuidagi peitu. 

Peatükid olid lühikesed, nii et tegevus läks edasi kiiresti ja tempokalt. Liigset lobisemist polnud.

Kindlasti on tegemist teistmoodi noortekaga kui need, milliseid igapäevaselt loen, nii et väga põnev lugemiselamus oli. 

***

Minu kirjutatud ja kirjastatud raamatud leiad Heli Kirjastuse kodulehelt! 

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud umbes 30 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 

Kommentaare ei ole: