laupäev, märts 11, 2023

S. Cousens "Täpselt aasta pärast" (märts I)

 398 lk

2022, Rahva Raamat

Nii ilusa kaanepildiga raamat, mille lugemine võttis mul hiiglama kaua aega. Nii kurb. Ma nii tahtsin, et see raamat mulle meeldiks. Ma eeldasin nii kirjelduse kui kaanepildi järgi, et peaks meeldima, aga ... 

Tegemist on nii romantilise looga, kui ka enesearengu teekonnaga. Minnie on aastaid arvanud, et tal on needus, mille tõttu aastavahetusel juhtub temaga alati halbu asju. Quinn on suuresti elanud oma haige ema vangina, sest peab ema jaoks pidevalt olemas olema. Seega on mõlemal eeldusi mitte normaalsesse suhtesse astuda. Ja see ongi siis see, millega mõlemal tegeleda tuli. 

Loos olid olemas kõik kohustuslikud osad- peategelaste kaugemad ja suuremad probleemid, Minni eriline ja silmapaistev sõber, suured ootused ja ebaõnnestumised, ebakõlad vanemategaja ka nende lahenemised jne. 

Kõike nagu oli ja samas... ma olin kogu aeg nagu kusagil eemal. Tean ise ka, et kui teose tegevus ajas suurte sammudega liigub, siis võib olla keeruline kirjutada nii, et lugeja ka vahepealse ajaga ennast seotuna tunneks. Selle teose puhul tundsin ennast pidevalt õhus olevat. Jalad ei puudutanud kunagi maad ... või lugu ei puudutanud südant. Kuigi eeldusi oli. Ikka kuhjaga. Mitu korda tekkis tunne, et nüüd ... nüüd .... Ja siis sõitis teine teema sisse. 

Näitaja on juba ka see, et kui lugeda oli kõigest paar peatükki, siis panin rahulikult raamatu kõrvale ja otsisin endale Netflixist vaatamiseks midagi suvalist. Mul polnud probleem lõpus teost käest panna filmi pärast, mida mul isegi polnud plaanis vaadata.  

Usun, et see raamat võib paljudele meeldida. Nagu öeldud - kõik teemad ja arendused olid olemas, et see võiks mõnusalt puudutada. Naljakas oli ka. Aga minu jaoks jäid tunded jah lõpuni välja segaseks- tahtsin, et raamat mulle meeldiks, aga samal ajal jalutasin selle juurest pidevalt rahulikult minema.

***

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.



 

Kommentaare ei ole: