pühapäev, august 27, 2023

S. Bartlett "Õnnelik seksikas miljonär" (august IV)

256 lk

2023, Kirjastus Äripäev

"Õnnelik seksikas miljonär" seisis mu lugemislaual juba mõnda aega, sest pealkiri tekitas veidi eelarvamusi. Tundus selline väga kerglane viis kiirete vastuste otsijaid ligi tõmmata. Tegelikult oli lugemiskogemus lõpuks aga vastupidine ning kiireid lahendusi selles teoses kindlasti ei ülistata. 

Teos algas rahulikus tempos - autor meenutas oma mitte väga paljulubavat lapsepõlve ning põhiliseks sõnumiks tundus olevat, et märka olemasolevat ning nii saadki õnnelikumaks. 

Siis aga läks kõik hulga paremini käima ning häid soovitusi muudkui tuli. Bartlett jagas mitmeid kogemusi enda ettevõtlusest ning selle taustal häid ideid, kuidas oma elu parandada. 

Väga paljud mõtted olid minu jaoks mujalt tuttavad, kuid Bartlett pani neid mõnusalt kokku, nii et tekkis küll päris mitmeid uusi mõistmisi. 

Hästi oluliseks mõtteks oli, et edukad tulemused tulevad, kui tegutsed teadmisega, et väärid mingit tulemust (rahuldad eneseväärtuse tunnet ja oma võimeid), mitte tegutsedes ebakindluse rahuldamisest (puudusmõtlemine). 

Autor kordas palju ka igapäevase tänulikkuse olulisust. Olen sellega väga nõus ja just seepärast lõin mõnda aega tagasi tänulikkuse päeviku. Just sellise päeviku täitmist Bartlett korduvalt soovitaski. 

Minu jaoks üks muutvaim mõte oli, et panna oma ajale hind ning kui teed otsuseid, et kuidas oma aega kasutada, siis arvestad, kui palju see sulle maksma läheb. Muidu tundub lihtne, et no lebotan veel 4 tundi ja siis olen asjalik, aga kui arvestad, kui palju su aeg maksab, siis on otsused ilmselt teised. Loomulikult on ka lebotamine oluline, aga seda oma aja hinnastamist tasub kasutada juhul, kui tegelikult tahaksid selle ajaga midagi muud teha. 

Nii et "Õnnelik seksikas miljonär" on küll küsitava pealkirjaga, kuid tegelikult väga mõnus motivatsiooniraamat, mida julgen täiesti soovitada. 

***

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: