kolmapäev, jaanuar 15, 2020

J. Roosaare "Rikkaks saamise õpik" (jaanuar II)

415 lk
2018, Legual Capital OÜ
,,Rikkaks saamise õpik" on pikalt riiulis ootel olnud. Teadsin juba ammu, et see eestimaise autori teos tuleb samuti mu väljakutse ,,Kuidas ma 100 raamatu lugemisega külluseni jõuan?" raames läbi lugeda. Oma edusamme selle väljakutse raames jagan ka FB grupis ,,Lugedes rikkaks".

Majandus oli minu jaoks koolis kõige igavam aine. Isegi kui ettevõtlus on mind alati huvitanud. Ei hakka siinkohal üles lugema, kui palju mul on läbi aegade olnud ideid, kuidas oma aega kasumlikult kasutada. Paljud neist ka järgi proovitud.

Fakt on see, et kui oleksin koolis õppinud Roosaare õpiku järgi, siis ei oleks majandus igav olnud. Mulle tõesti meeldis tema kirjutamisstiil. Kogu aeg läks teos hoogsalt edasi ja varem igavana tundunud teemad said üsna kergelt läbitud. Leidsin ennast küll korduvalt mõttelt, et kui see oleks päris esimene raamat, mida ma sellisel teemal loen, kas siis oleks sama lihtne olnud? Kindlasti on maast madalast oluline selgeks saada olemasoleva rahaga majandamise süsteem ning oma kulude-tulude jälgimine.

,,Rikkaks saamise õpik" keskendub pigem varade käsitlemise kaudu passiivse sissetuleku tekitamisele. Ehk siis aktsiad, kinnisvara, laenude andmine jms.

See on tõesti raamat, mis tuleks kätte võtta pigem varem kui hiljem. Ja seda võiks aegajalt uuesti kätte võtta ja mõnedki kohad üle sirvida.

Väga mõtlemapanev oli tekst raamatu tagakaanel, kus autor küsib, et kas pole jabur, et õpime koolis aastate ja tuhandete lehekülgede kaupa fakte keemia, füüsika ja bioloogia kohta, kuid ei tea midagi sellest, kuidas saavutada rahaline vabadus ja saada rikkaks.

Suurim tugevus on, et Eesti autorina on Roosaare kirjeldanud palju kohalikku olukorda, seda, mis Eestis on võimalik, millised numbrid ja süsteemid meil toimivad. Täpselt see, mida ükski välisautor pakkuda ei saa. Hindamatu on autori enda ning tema sõprade-tuttavate reaalsete kogemuste jagamine. Taaskord- just see reaalne info, mis Eestis toimub ja toimib. Arvata võib, et eks kõiki oma nippe ja saladusi ei räägi keegi välja, kuid reaalsema pildi Eestis rikastumise võimalustest kindlasti saab.  

Oi, kuidas mulle meeldib, kui keegi minu eest arvutab. Kõik need tabelid ja näited koos tootlikuse protsentide arvutustega- väga hea!

Näiteks ka aktsiate puhul olid kõik numbrid ilusti välja toodud. Sain kinnitust, et aktsiad ei ole minu teema. Isegi pärast selle teose lugemist. Tegelikult eriti veel pärast selle lugemist. Kui raamatu algul veel tundus aktsiate teema päris ahvatlev, siis jõudsin kohani, kus oli kirjas, kui palju peab raha aktsiatesse panustama, et sissetulek oleks 1000€ kuus. Ma ei leia seda kohta praegu uuesti üles, nii et ei hakka suvaliselt numbrit kirjutama, aga see oli kindlasti rohkem kui mitusada tuhat eurot. Minu jaoks hakkas selle summa peale lihtsalt silme ees tiksuma mõte, kui palju saaksin sama raha eest näiteks edasi arendada oma kirjastust (ettevõtlust!), kui sama raha invsteeriksin. Aga need ongi minu valikud. Sellest tuleb aga taas välja selle teose positiivne mõju- sain enda jaoks põhjendustega koos selgemaks, mis minu jaoks töötab ja mis mitte.

Minu jaoks oligi selle teose suurim pluss reaalse Eesti olukorra lahtiharutamine, kuigi autor ise kirjutas ka, et mitmedki regulatsioonid ja numbrid muutuvad ajas päris kiiresti. Samuti toetab ,,Rikkaks saamise õpik" üldisemalt elutervemat rahalist käitumist. Kuna selles raamatus on aga väga erinevad teemad ära räägitud, siis süvenemiseks tasub kindlasti jätkata teemat puudutavate teiste teoste täiendava lugemisega. 

Mul on hea meel, et ma selle raamatu lõpuks kätte võtsin, kuid positiivset muljet sellest teosest toetasid kindlasti kõik need eelnevad raamatud, mida oma väljakutse ,,Kuidas ma 100 raamatu lugemisega külluseni jõuan?" raames olen lugenud.

***
LEIA MU UUS LÜHIROMAAN ,,Valss Pärnu rannaliival" nüüd poodidest!!!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

Kommentaare ei ole: