kolmapäev, jaanuar 01, 2020

T. Webber ,,Ridade vahelt lugedes" (jaanuar I)


296 lk
2017, Ersen

Lootsin selle raamatu detsembrikuus läbi saada, kuid ei jõudnud eile päris ühe päevaga lõpetada. Nii saigi tänasel unisel päeval lõpuni loetud. Tänasega on lõppenud ka mu kirjutamispaast, sest detsembris lubasin ainult lugeda ja ise uusi raamatuid mitte kirjutada. Peaaegu suutsin sellest endale seatud piirangust ka kinni pidada.

Raamatu sisu kohta saad rohkem lugeda kirjastus Ersen kodulehelt siit: ,,Ridade vahelt lugedes".

Selle raamatu valisin autori järgi, kuna varem olen lugenud Webberi noortekat ,,Lihtne" ja see mulle meeldis.

,,Ridade vahelt lugedes" ajas mind küll algusest peale segadusse. Kirjastuse kodulehel on kirjas, et see on ajaviiteromaan. Samas on peategelased vanuses 17-20, nii et põhimõtteliselt on nagu ka noorteromaan. Sildistamine ei oleks minu jaoks muidu oluline, aga leidsin ennast korduvalt mõtlemas, et ei tea, keda ka autor sellise teose sihtgrupina on näinud.

Mulle meeldis väga selle teose kokkuvõte- noored näitlejad ennast otsimas ja avastamas ning samal ajal keerulised suhted, milles on tunda nooruslikku ütlemata jätmist ja sellest tulenevat segadust. Lugu on räägitud kahe peategelase Reidi ja Emma vaatenurkadest. See annab hea võimaluse pidevalt mõlema poole mõtetega kursis olla.

Tunded, peod, kahtlused, segadused... kõik on nagu olemas. Ja samas on nii palju puudu. Mingis rahulikus tempos pinge nagu ka tõusis, kuid siis ei jõudnud tegelikult kuhugi. Oli selline ühtlane kulgemine. Veidi küll tegelased ka arenesid ja avasid jupi kaupa mõningat taustainfot, mis nende käitumist mõjutas. Lõpplahendus oli aga kuidagi ootamatu ning lõppes liiga järsult noaga lõigatult. Minu jaoks vähemalt küll.

Nii oligi lugedes mul teose suhtes parem tunne, kui pärast lõpetamist. Raamatut sulgedes jäi kuidagi selline ohmu tunne, et ootasin ja lootsin ja elasin kaasa... ja siis oli kõik läbi ja ma tegelikult ei saanudki teada, et kui targad peategelaste otsused olid. Tundsin, et jäin lugejana kuidagi õhku rippuma. Selliste lugude puhul muidugi võib alati ise edasi fantaseerida (kirjanikuna on muidugi see mure, et sealt võib mingi oma lugu sündida). 


***
LEIA MU UUS LÜHIROMAAN ,,Valss Pärnu rannaliival" nüüd poodidest!!!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

Kommentaare ei ole: