reede, juuni 11, 2021

L. Evisalu "Juhused" (juuni II)

 171 lk

2021a, Tänapäev

Juhuslikult kätte juhtunud "Juhused" on noorteraamat, mille tagakaane tekst väga kaasa haaras. 15-aastase Raini suhe kümme aastat vanema naisega kõlas teemana, mida Eesti noortekirjanduses väga käsitletud pole. Ootasin suhtedraamat ja palju igasuguseid tundeid. 

Lugu läks hoogsalt käima ning ootused olid ikka kõrged. Raini tegelaskuju oli väga usutav ning tekst väga mõnusalt loetav. Varsti läks käima ka oodatud suhe selle vanema naisega (keda küll raamatus ilusti neiuks kutsuti). 

Seejärel aga jäi lugu minu jaoks kuidagi seisma. Kulges vaikselt ja väikeste kõikumistega, kuid eriti just suhte osa väga ei muutunud. Ja siis tulid mängu narkootikumid ning lugu võttis hoopis uue pöörde. Suhetelt läks minu jaoks raskuskese muule. Narkootikumide kasutamise ning selle vanema naise Sireli mõjutustele.

Mulle meeldis, kuidas autor käsitles hobidega tegelemise teemat. Või noh, kui sa oled mingil alal tipus, kas see on siis üldse enam hobi? Nii, nagu raamatu peategelane Rain oli omavanuste ujumise tipus. Meeldis mulle siis see osa, et kui noortekates tavaliselt vanemad on mitte eriti toetavad, siis Raini vanemad olid väga mõistlikud ja toetasid poisi tegemisi. Samas ei sundinud teda sporti tegema. Ja sellegi poolest tekkis poisil mingil hetkel tõrge ja segadus, et kas see on ikka see, mida ta peaks tegema. Ehk et ei ole nii, et huviala vastu tekib noortel tõrge siis, kui vanemad sunnivad. Sa võid väga tahta midagi teha ja selles hea olla, aga on täitsa ok mingil hetkel seisma jääda ja mõista, et äkki oleks targem midagi muud edasi teha. Selline teemakäsitlus on toeks ilmselt paljudele noortele, kes mõne alaga süvendatumalt tegelevad. 

Jah, minu ootused olid mingil põhjusel teosele veidi teised, aga tegelikult oli väga mõnus lugemine ning võib öelda küll, et käsitleti mitmeid teemasid, mida noortekirjanduses tavapäraselt ei kohta. Soovitan!  

***

Sel aastal ilmub sarjas "Mõni õhtu romantikat" 12 raamatut. Ettetellimisel alati soodsam. Enda raamatu saad TELLIDA siit!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud rohkem kui 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 







Kommentaare ei ole: