pühapäev, juuni 27, 2021

S. Collins "Laululindude ja madude ballaad" (juuni V)

 480 lk

2020, Tänapäev

Olen Suzanne Collinsi "Näljamängude" trilooga fänn. Eelmised kolm raamatut meeldisid mulle väga ja neelasin neid järjest. Viimase raamatu lugemisest on möödas üle 6 aasta, nii et uues osa ilmumine ja ootus tegid veidi ärevaks. 

Sellised enne või pärast lood, mis on väga pika vahega kirjutatud, on tavaliselt kas suur õnnestumine või suur ebaõnnestumine. Nii lükasin seda raamatut riiulis pikalt edasi-tagasi, enne kui julgesin avada. 

Kahjuks kuulun nende hulka, kes seekordsest osast erilist lugemisnaudingut ei saanud. Eestikeelne raamat näeb kindlasti küll ilus välja ning mulle väga meeldib sisus kasutatud paber. Lugeda on väga mõnus. 

Lugemine läks aga väga vaevaliselt. Eriti kuna ma tahtsin, et see raamat mulle väga meeldiks ja otsisin iga väikest konksu, mis mind kaasa elama paneks. Aga ... raske oli. Täitsa käima läks lugu minu jaoks lõpus ja ... siis see sai otsa. 

Snow oli minu jaoks väga võõras. Alles viimases peatükis hakkas ta seostuma teistest raamatutest tuttava Snow´ga. Samal ajal jäi ikkagi õhku Lucy Gray olemus, sest ma ei suutnud lõppu kuidagi ülejäänud looga siduda. No vähemalt oli see muutus väga keeruline seedida. 

Kogu lugu toimus aeglaselt ja pidevalt käis eelmiste (järgmiste!) raamatutega seoste otsimine. Õmbluskohad olid liiga tugevalt märgatavad ja tegid loo terviklikkuse nautimise keeruliseks. Loost endast oligi nagu olulisem avada taust triloogiast tuttavatele teemadele või nimedele vms. 

Väga palju oli kordamist, mis tekitas taaskord tunde, et õmblemisel on tükid liiga palju teineteise peale läinud ja tegelikult ei peaks nii olema.

Mul on hea meel, et selle raamatu läbi lugesin. Kindlasti pole see halb raamat, aga kui oled lugenud eelmisi ja ootused on kõrged, siis vähemalt minu jaoks oli keeruline nautida. See polnud enam see lend.

***

Sel aastal ilmub sarjas "Mõni õhtu romantikat" 12 raamatut. Ettetellimisel alati soodsam. Enda raamatu saad TELLIDA siit!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud rohkem kui 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 







Kommentaare ei ole: