laupäev, august 21, 2021

E. Roos "Teistmoodi Mööblipood. Kastani 57" (august XI)

288 lk

2018, Varrak

See oli küll nüüd üks vahva retk. Mööblipoes on palju ägedaid tegelasi, kes käituvad ootamatult. Võlumaailm, mida raamatut lugema asudes ootad, on olemas.

Väga äge oli vandesõnade ilmumise ja püüdmise teema. Aramilda Tengelpung ja ta koer ise olid ka muhedad. 

Ma ei olnud aga valmis selleks, millest raamat veel rääkis. Võiks öelda, et põhiline lugu oli lahutavate vanematega hakkamasaamise lugu. Ehk et probleem, millega tuli tegeleda poisil, kelle juurde mööblipood seekord lendas. 

Väga tänuväärne, et sellist keerulist teemat lasteraamatus käsitleti. Ja samas, kust veel laps peakski saama abi ja õpetust, kui mitte lasteraamatust. Samas oli kohati minu jaoks küsimus, et kas ja kuidas lapsed sellest aru saavad? Või peaks mõnedki õpetused hoopis täiskasvanute raamatus olema? Ehk et tundus, nagu kohati oleks see raamat pigem lapsevanematele mõeldud, et õpetada neid lahutuse korral lapse muret ja valu märkama. Õpetussõnu lahutavatele vanematele oli palju. Samas aga ka toetavaid mõtteid lapsele, et kuidas ennast ja toimuvat paremini mõista.

Enne lugemist arvasin millegi pärast, et sellisesse võlumaailma sukeldumist on rohkem. Ojaa, olemas olid igasugused asjad, mida ... ma pole näinud (või noh- tavalised asjad, mis käitusid nii, nagu ma pole näinud neid käitumas ... äkki öösel ... minu silma alt ära olles ... toimub asju... ). Selle kõrval oli aga hulga olulisem roll küsimustel ja muredel, millega lapsed kokku puutuvad. Eelnimetatud vanemate probleemide korral hakkamasaamine ja vandesõnade kasutamine, aga ka mitmedki muud teemad. Ehk et hariv osa raamatus on kindlasti olemas. 

Eriti oluline oli minu jaoks see, et probleem käidi ilusti lõpuni ning lahutavate vanematega hakkamasaamise küsimus ei jäänud kuidagi õhku, vaid lugeja juhiti ilusti nö august välja. Nagu öeldud, ma pole veel näinud, kuidas lapsed seda loevad ja mis muljed on. Kindlasti aga soovitan neile seda.

***

Sel aastal ilmub sarjas "Mõni õhtu romantikat" päris mitu raamatut. Ettetellimisel alati soodsam. Enda raamatu saad TELLIDA siit!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud rohkem kui 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 




 

Kommentaare ei ole: