teisipäev, august 10, 2021

H. Künnapas "Kolme pärna saladus" (august V)

98 lk

2019, Heli Kirjastus

Et kõik ausalt ära rääkida, pean alustama sellest, et mu pojad kasvasid, õppisid lugema ja vajasid raamatuid. Kui su ema on kirjanik, siis võiks ju lastel kodus olla raamat, mis neile meeldib. Mitte, et teisted autorid neid kirjutada ei oskaks, aga ... no ise kirjutades on ikka täitsa kindel, et sobib. 

Paar aastat pärast ilmumist oli nüüd põhjust endal ka raamat uuesti üle lugeda. 

Raamatu peategelased on kaheteistaastane Sten ja kümnene Egert ning nende sõbrad. Mu enda poisid olid kirjutamise ajal veidi nooremad. Nii sobib see lugemiseks ilmselt ka umbes 8-aastastele. Samas oli mu enda lastest oli hoopis tütar see, kes valmis raamatu esimesena läbi luges. Kirjutamise ajal lugesin lugu aga lastele peatükkide kaupa ette ja lasin arvustada. 

"Kolme pärna saladus" on müstiline lugu, kus maale kolinud kolmelapselise pere lastel ning nende sõpradel tuleb lahendada 130 aastat vana juhtum. Selle taustal tuleb vahepeal neil normaalselt elu ka elada ehk ... teha maatöid, mis linnast tulnud poiste jaoks on ilmselt ebanormaalsemgi, kui nähtamatu käega kirjutatud kirjad ja olematu kellamees. Näiteks saavad poisid teada, et raamatutes õhkõrna padjakuhjana näidatud lambad on tegelikult suht karuse villaga, mis polegi katsudes nii siidine.

Kuigi tegu on suht noortele lastele mõeldud raamatuga, siis tunnistan, et kirjutamise ajal püüdsin lõpuosaga tegeleda päevasel ajal. Lihtsalt mõned vaimjuhtumid loos läksid enda jaoks nii jubedaks, et öösel neid lugeda ei julgenud. Eriti, kuna elan sarnases majas, milles "Kolme pärna saladus" tegevus toimub... Aga no lapsed ilmselt toimuvat nii jubedana ei mõistagi, sest minu omad vähemalt küll seda lugu ei kartnud. 

Kuigi kirjutasin raamatu "Kolme pärna saladus" enda poistele mõeldes, siis poisteraamatuks ma seda kindlasti ei tituleeriks. See on nutimaailmast vabaks sunnitud laste raamat. See oleks ehk kõige õigem kirjeldus.

Raamatu esimest peatükki saad lugeda siit: 

1. Koos isaga ehitatakse onni ja Madis tuleb külla

***

Sel aastal ilmub sarjas "Mõni õhtu romantikat" päris mitu raamatut. Ettetellimisel alati soodsam. Enda raamatu saad TELLIDA siit!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud rohkem kui 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 




 

Kommentaare ei ole: