reede, august 20, 2021

T. Pertman "Alustava investori käsiraamat" (august IX)

 184 lk

2019, Rahatasku.ee

Alustades negatiivsest, siis ma tõmbaks raamatu pealkirja maha!

Olen "Alustava investori käsiraamatut" pikema aja jooksul nii poodides kui e-raamatuna näinud, aga ikka mööda läinud. Teades, et ma pole veel investor ja kuna see kõik tundub nii keeruline, siis proovin millalgi ... varsti ... Eriti kuna minu jaoks on viimase 10 aasta jooksul ettevõtlus olnud see, milles püüan oma tee leida ning kuhu oma raha investeerin. 

Lapsi magama pannes valisin ELLU e-raamatukogu lehelt endale raamatut, mida uneootel laste kõrval lugeda. Kerisin sellest raamatust korduvalt endise eelarvamusega mööda, kuid lõpuks ikka avasin. Sellega muutus kõik. Esiteks sai minust esimeste lehekülgede jooksul investor (kuidas see läks, loe raamatust!). Teiseks hakkas teos pihta tõesti teadmistega, mis on mõeldud algajatele rahatarkuse otsijatele. Nii kardan, et pealkiri hoiab raamatust eemal paljud, kes selleni hulga varem jõuda võiksid. 

Nii pakuvadki raamatu kaks esimest osa pigem üldisemat rahatarkust. Kolmas osa on erinevatest investeerimise võimalustest. Minu jaoks oli lohutav leida, et autor peab ka ettevõtlust investeerimiseks. Ise olen oma ettevõtte vedamisest aastate jooksul nii mõelnudki, kuid olen arusaanud, et ametlikult investeerimisest rääkides seda nii ei mõelda. Lisaks tõi autor välja näiteks ka enda teadmistesse investeerimise, mida samuti oluliseks pean. 

Väga hea ja rikastav lahendus on erinevad kodulehe osad, millele raamatus viidatakse ja millele lugeja nii juurdepääsu saab. Esimeste peatükkide järel kolisingi lugemisega arvutisse, kuna siis sain raamatu lugemise kõrvalt kõik vajalikud leheküljed lahti teha, neid uurida ning mõne ka hilisemaks süvenemiseks lahti jätta. Materjali jätkub. 

Nii soovitan julgelt seda raamatut kõigile, kes ka rahatarkuse teel alles esimesi samme teevad. Samas aga leiab siin teadmisi ka see, kel esmased teadmised juba olemas. Väga spetsiifiliseks ei minda, nii et kui juba rohkem teha tahad, siis tuleb ise lisa uurida ja lugeda, nagu autor korduvalt mainib. Ehk siis kindlasti ei anta soovitusi, et kuhu ja millal ja täpselt kui palju raha investeerida. Hästi on välja toodud mõte, et investeerimine pole kindlasti "kiirelt rikkaks!" skeem, vaid pigem ikka pikaajaline elustiili osa. 

"Alustava investori käsiraamat" annab piisavalt palju uusi rahateadmisi ka siis, kui isegi raamatu lugemise järel kohe aktsiatesse investeerima ei kipu. Pigem aitabki investeerimise teemat laiemalt mõista. 

ELLU e-raamatukogu on kõige lihtsam viis, kuidas sellele ja paljudele teistele raamatutele ligi pääsed.  

***

EDIT: Taavi Pertmani rahatarkuse raamatuid saad koodiga HELIRMT (pole vahet, kas suured või väiksed tähed) 10% soodsamalt. Kehtib kõigile Taavi paber ja e-raamatutele ehk siis: Alustava investori käsiraamat, Eesmärgipärane investeerimine ja Eelarve raamat.

***

Sel aastal ilmub sarjas "Mõni õhtu romantikat" päris mitu raamatut. Ettetellimisel alati soodsam. Enda raamatu saad TELLIDA siit!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud rohkem kui 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 




Kommentaare ei ole: