laupäev, oktoober 09, 2021

M. Stiefvater "Kaarnapoisid" (oktoober III)

 400 lk

2013a, Tänapäev

Oo, ma olen nii elevil, ärevil, vaimustunud, põnevil ... ja mis kõik sõnad veel. Mulle nii väga meeldis see raamat ja ei jõua ära oodata, et saaks edasi lugeda. 

Juba esimeste peatükkide järel aga uurisin noortekirjanduse spetsialistilt välja kurva uudise- ilmselt seda sarja edasi ei tõlgita. Praegu on selles sarjas eesti keeles avaldatud kaks raamatut. Põhimõtteliselt saan ilmselt ka järgmiste osade inglise keeles lugemisega hakkama, aga minu jaoks on väga häiriv, kui sama sarja loen osaliselt ühes ja osaliselt teises keeles. See tekitab kuidagi segase lugude ja tegelaste tajumise. Nii mõtlesin kohe, et kas tasuks mõelda selle sarja tõlkimise jätkamisega.... kuid samas tundub, et see on sari pole väga tähelepanu all praegu. Kuigi ma ei saa aru, et miks. 

Mis mind siis vaimustas? 

No esiteks oli kogu aeg mingi põnevus õhus. Pikkadele kirjeldustele väga aega ei raisatud, nii et kogu aeg tuli mõttega loo juures olla, et kõigest ikka aru saaks. Mitmed teemad jäid õhku, aga no mitu raamatut veel tulemas, nii et see on loogline.

Selline müstiline maailm on täpselt minu maitse. Enne lugemist ei teadnud ma, kuhu satun ja mis mind ees ootab. 

Blue on tüdruk, kes elab Henrietta linnas koos oma selgeltnägijast ema, tädide ja nõbudega. Tema on aga majas ainus, kel pole mingeid erilisi võimeid. Küll aga võimendab Blue kohalolu teiste võimeid. 

Gansey on üks kaarnapoistest. Ehk kohaliku rikaste erakooli õpilane. Selle kooli poisid on ülbed ning ebameeldivalt käituvad. 

Gansey kinnisideeks on aga vanad legendid ning jõujoonte otsimine. Kui nende teed Bluega ristuvad, saavad legendid aga hoopis teise tähenduse, kuna asjad hakkavad juhtuma. Legendid polegi enam legendid, vaid need hakkavad äkki ellu ärkama ning saama päris maailmaks, milles noortel tuleb hakkama saada. 

Minu jaoks oli üks suurimaid üllatuslikke pöördeid, kui tuli välja, et üks sõpruskonna liige on tegelikult juba mitu aastat surnud. Ja seegi lugu lahendati väga mõnusalt. 

Jah, õhtul seda raamatut lugedes ehmatasin kodus pärast päris mitme asja peale. Tähelepanu ja valmisolek, et kõik on võimalik, tõusis lugedes kõrgustesse. 

Praegu oskan küll öelda, et selle raamatu ainus miinus oli teadmine, et saan vaid ühe osa veel eesti keeles lugeda. Mulle tõesti nii väga meeldis. Kas ma olen tõesti ainus, kes selle sarja jätkumist ootab?

Nüüd siis kohe järgmise osa kallale! 

***

Sel aastal ilmub sarjas "Mõni õhtu romantikat" päris mitu raamatut. Ettetellimisel alati soodsam. Enda raamatu saad TELLIDA siit!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud rohkem kui 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 




 

Kommentaare ei ole: