reede, veebruar 10, 2023

B. Konigsberg "Sild" (veebruar V)

397 lk

2021, Eesti Raamat

Olen alati rääkinud, et kirjaniku elu juures on ägedaim asi see, et saad kasutada jumalikku jõudu luua või hävitada kõike, mida tahad. Selles noorteraamatus on autor seda õigust täielikult kasutanud. Teoses on olemas versioon, kus enesetapu teeb üks tegelane ning selline, kus teine. Samuti selline, kus surevad mõlemad ja ka elavad mõlemad. No et kõik võimalikud variandid. 

Põnev asi selle raamatu juures ongi ülesehitus. Ühes raamatus on neli erinevat lugu, mis osaliselt kattuvad, kuid kuna elavad ja surnud tegelased on eri versioonides erinevad, siis näidatakse erinevaid radasid, kuidas sarnaselt alanud tee saaks minna. 

Põhiliseks teemaks on depressioon, üksindus ja paljud teemad, mille tõttu noored nendeni jõuavad. Või ka täiskasvanud, sest ega vanemad selles raamatus ka täitsa korras pole. Või noh - kus või kes üldse oleks? Kõik on omamoodi segi. Oleneb, kelle või millega võrrelda. 

Minu jaoks oli nii pikalt depressiivsete noorte peades istumine kurnav. Samas tean, et see on oluline teema ning usun, et pigem on oluline neist teemadest rääkida. See sama kurnav tunne on ka minu jaoks oluline, mis kaasa võtta, sest aitab teemast paremini aru saada. Nagu "Sild" tegelaste puhul on ka elus tihti nii, et ega me ei tea, mis meid ümbritsevate inimeste peades toimub või kui paljud näiteks ka enesetapu äärel on olnud (või isegi seda ebaõnnestunult katsetanud?). 

Pärast lugemist ei jää sisse kerget tunnet. Samas on siiski tegemist pigem helge raamatuga. 

***

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: