esmaspäev, veebruar 20, 2023

C. Colfer "Muinasjutumaa. Sooviloits" (veebruar VII)

376 lk

2013, Varrak


Nagu ma nüüd aru sain, siis on tegemist taas ühe sarjaga, millest on tõlgitud vaid esimene raamat. Ütlen kohe ette ära, et lugedes pole sellest midagi. Lugu on kokku võetud, nii et lugeja maandub ilusti "käppadel". 

Nagu pealkiri ning kaanepilt reedavad, on tegemist retkega muinasjutumaale. Kaksikutest õde ja vend elavad koos emaga, sest isa on surnud. Igapäevaseid muresid ning varje minevikust on palju. Ühel hetkel tuleb nende juurde külla vanaema, kes muude kingituste seas jätab lastele muinasjuturaamatu. Ei lähe kaua mööda, kui lapsed selle kaudu äkitselt muinasjutumaale jõuavad. 

Ülejäänud lugu on juba mõnus seiklus läbi erinevate maade, kus valitsevad ja tegutsevad tegelased erinevatest muinasjuttudest. Seiklusi, ohte, rõõme ja muretsemist jätkub igale leheküljele. Kindlasti võib see teos erinevaid emotsioone tekitada, sest selline teada ja tuntud tegelastega, nagu Punamütsike, Lumivalgete, Okasroosike jne mängimine võib tõstatada protesti, et "minu arvates need tegelased sellised ei ole." See on alati tuntud tegelaste kasutamise risk. 

Minu jaoks kerkis aga hoopis teine teema: kuidas on piiratud selliste tuntud tegelaste kasutamise õigused? Olen palju sellele mõeldnud, aga ega ma piiri ei tea, et kas ja kui palju võib üks autor teise autori tegelasi oma teoses kasutada. 

Pärast raamatu lõpetamist sain teada, et autor on ise tunnustatud näitleja ühest mu lemmiksarjast "Glee". Ilmselt oli hea, et ma lugedes seda ei teadnud, sest äkki oleksin kuidagi eelarvamuslikult teosesse suhtunud. 

Igati mõnus lugemine oli, kuigi kohati tundus, et veidi puine. Igatahes ülimalt põnev käsitlus tuntud muinasjuttudest. 

Minu jaoks oli muidugi veider ajastus, et lugesin seda raamatut samal ajal, kui sarja "Kuu kroonikad", mille iga raamat ju samuti mõnel muinasjutul põhineb. Teoreetiliselt. Et siis korraga mitu erinevat muinasjututegelaste käsitlust. 

***

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: