pühapäev, oktoober 22, 2023

E. Kennedy "The Deal" (oktoober V)

332 lk

2015, Bloom Books

Sel nädalal sai siis avatud Pandora laegas - käisin võõrkeelsete raamatute osakonnas (Tallinnas on see täitsa teises kohas, kui keskraamatukogu, kus muidu käin, nii et sinna peab väga teadlikult eraldi minema). 

Sellega said murtud 2 müüti või hirmu:
1) ma arvasin siiani, et ei suuda raamatuid sujuvalt inglise keeles lugeda (jah, ma vahendan mitu korda kuus õhtuti investoritele börsiuudiseid, kus inglisekeelsete materjalide põhjal teen investeerimisalaseid uudiseid, aga ... arvasin, et noortekaid ei suuda lugeda)
2) uskusin, et tahan kõik inglisekeelsed raamatud ise kirjastada ehk et kui see mulle tutvustuse põhjal meeldib, siis enne ei loe, kui on kirjastatud ja siis eesti keeles loen. 

No need kaks uskumust või hirmu hoidsid mind kaua inglisekeelsete raamatute nautimisest eemal. Selles mõttes polnud hullu midagi, kuna mul on ... mõnigi eestikeelne raamat lugemata. Mõni. Ehk. 

Elle Kennedy on mulle ammu silma jäänud, sest tema on üks autoritest, kes kirjutab slow burn romance´i, mis on niiiii minu teema. Kokkuvõtlikult võikski öelda, et "The Deal" on raamat, mida oleksin tahtnud ise kirjutada. Täiesti minu maitse. 

Suures plaanis on tegemist tavapärase noortekaga - ühikaelu, ülikoolielu, silmapaistmatu tüdruk, edukast sportlasest poiss, erinevad maailmad. Taustaks mõlema perekondade draamad ja igast otsast keerulised peresuhted. Mõni saladus minevikust. Ehk siis jah - tavapärane kompott! 

AGA - see lugu oli igast otsast kuidagi eluterve. 

Hannah, kes õpib ülikoolis muusikat, tegeleb nii minevikus juhtunuga, aga samal ajal ei lase endast tegelikult üle käia. Tema silmapaistmatus on kuidagi teadlik ja selle sees väärtustab ta ennast, mitte ei jookse kaasa esimese võimalusega kuidagi silma paistma hakata. 

Garrett on hokimeeskonna kapten ja kuulsa hokimängija poeg, kellel väliselt on kõik olemas. Kiiresti saab aga selgeks, et miski pole talle hõbekandikul ette kantud ning tegelikult teeb ta kõige nimel järjepidevalt palju tööd. 

Nii pole kummagi eesmärk suhte loomine, ega armastuse leidmine. Seega püüavad mõlemad pikalt oma tundeid ignoreerida. Ja see kõik on nii mõnusalt kirja pandud. 

Garrettil tuleb tegeleda ka lapsepõlves isa poolt kogetud vägivallaga. Teema, mida enda noortekas "Mälestusteta suvi" väga põhjalikult käsitlesin. Seda rõõmustavam oli minu jaoks, kui eluterved mõtted ja lahendused Garretti osas olid välja mängitud. 

Kuna autor on pärit Kanadast, siis spordiks oli loomulikult meile veidi võõram hoki. Seda oli loos piisavalt, aga samas mitte liiga palju, nii et looga samastumist see keerulisemaks ei teinud. 

Mul on aga laual sama sarja järgmised raamatud. Tean, et neis on teised peategelased, seega nende tegelastega edasi ei minda. Tegelased on eri lugudes aga seotud, nii et ilmselt ootab mind siiski kohati tuttav maailm. 

***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: