esmaspäev, november 27, 2023

J. Barnes "Evita" (november VI)

 232 lk

1997a, Sinisukk

"Evita" jõudis minuni muidugi esmalt hoopis Andrew Lloyd Webberi muusikali kaudu. Ehk siis see muusika jõudis minuni, sest muusikali ma vist ka polegi näinud. 

Webber on võrratu. Tema muusikalid on võrratud. Mõnda aega tagasi leidsime lastega mu USA-ajast pärit CDde kotist "Evita" plaadid ning oleme neid autos sõites nüüd taas kuulanud. 

Nii jõudsingi selleni, et võiks lõpuks ka päriselt Evita loosse süveneda. 

Ütleme nii, et see on üks korruptsiooni ja äraostmise ja mõjutamise lugu. Evita oli see, kes vaese töölisklassi abil sai Argentiina mõjukaimaks inimeseks ning paljude jaoks pühakuks. Selleks aitas ta vaestel lihtsalt rikkamaks saada ning nii saigi nende toetuse. Kõrvalt vaadates saab igaüks aru, et kallites riietes ja uhkete ehetega ringi käiv naine ei saaks väga vaeste ikoon olla, aga tal oli oskusi see kõik nii hästi välja mängida, et sai ikka küll. 

"Evita" oli lugu sellest, kui ostetavad ja mõjutatavad on inimesed, kui nende põhivajadused on täitmata. See muidugi tähendab, et neid on lihtne ka uuesti teises suunas mõjutada. 

Nüüd oskan "Evita" muusikat igatahes teisiti kuulata. Kuigi Evita käitumine kindlasti väga sümpaatne ei ole, siis lugu kui selline äratas minus tegelikult veelgi rohkem huvi. 

***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: