reede, november 03, 2023

J. Shannon "The monkey mind workout for uncertainity" (november I)

176 lk

2022, New Harbinger Publications

See on üks igavesti hea raamat kõigile, kes tahaks oma meeled maha rahustada. Tegelikult on ilmselt vist nii, et need, kes vajaks meelte rahustamist, ei saagi ise sellest aru. Ehk sama, mis paljude muude hädadega, mille puhul hädaline ise seda ei näe. 

Lihtsad märgid, millest saad aru, et ärevus võtab üle on see, kui muretsed kõige pärast, tahad kõigeks valmis olla ning tunned ennast ebakindlalt, kui kõik ei lähe sinu soovide või plaanide järgi. Planeerimine on muidu väga hea, aga kui see tähendab, et väike kõrvalepõige võib su meeleolu nulli viia või kogu päeva ära rikkuda, siis saab sellest suhtumisest probleem. 

Raamatus antakse väga häid nippe, kuidas ennast rahulikumaks harjutada ning ärevusega hakkamasaamist treenida. Väikesed lihtsat harjutused, nagu näiteks, et mine koju tavapärasest erinevat teed pidi, ära vaata kiirustades kogu aeg kella, jäta mõni üritus alaplaneerituks, katseta uusi maitseid (toitu, muusikat vms), vähenda telefoni kontrollimise kordi jne. Harjutuste mõte on väikestes doosides ebamugavust ja ärevust tunnetada, nii et õpid sellega hakkama saama nii, et see sind üle ei võtaks. 

Mõnda aega tagasi läbisin positiivse intelligentsuse kursuse, kus oligi eesmärgiks see sama oma meelte vaigistamine, et sa kõigele ei reageeriks ning teiste tekitatud müra oma emotsioonides kohe üle ei võtaks. Paljud selle raamatu harjutused olid seega mulle tuttavad, aga nagu harjutamisega ikka - sa võid teada, aga määrab see, mida igapäevaselt teed. Nii sain hea meeldetuletuse ning võtsin mitmedki harjutused taas oma päevakavasse. 

Nii et see raamat võiks olla kohustuslik lugemine igaühele, kuna tihti me isegi ei mõista, et oleme oma meeled ümbritsevalt lasknud üle võtta. Seda, millises seisus oleme, saame tihti aru alles siis, kui hakkame muudatuste nimel töötama. 

***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: